Egyre többen érzik tehernek a karácsonyi főzést, ezért idén is számos budapesti étterem kínál elviteles ünnepi menüt.
A kormány tovább szigorítja az élelmiszerpiacot: 2026 februárjáig meghosszabbítják az árrésstopot, és újabb termékeket vonnak be alá. Mindezek következtében a hazai gyártók egyre nehezebb helyzetbe kerülnek, a boltok polcain pedig egyre több a külföldi, olcsó termék, írja a 24.hu.
Az élelmiszerpiacon egyre erősebb kormányzati nyomás nehezedik a szereplőkre: a hivatalos üzenet egyszerű – minden eszközzel árat kell csökkenteni. A 24.hu iparági forrásai szerint a kabinet nemcsak a kereskedelmi láncokra, hanem az élelmiszergyártókra és -feldolgozókra is erős nyomást gyakorol. Az egyeztetések során a Nemzetgazdasági Minisztérium rendre jelzi az elvárásokat: ne emeljenek árat, tartsák szinten a fogyasztói árakat – még akkor is, ha ez a gyártók rovására megy.
A 2025 márciusában bevezetett árrésstop a kormány indoklása szerint a nemzetközi láncok túl magas árrést tesznek rá az alapvető élelmiszerekre, ez pedig hozzájárult az élelmiszer-infláció emelkedéséhez. A szabály szerint az alapvető élelmiszerekre a kereskedők legfeljebb 10 százalékos bruttó hasznot tehetnek. A rendszer 2026 februárjáig marad érvényben, és decembertől további 14 termékkel bővül a lista, a meglévő 30 mellé.
A döntés azonban visszafelé sült el: a magyar gyártók kiszolgáltatottá váltak az importőrökkel szemben. Mivel a láncok nem tudják növelni az árrésüket, gyakran az olcsóbb külföldi árut választják, hogy megtartsák a profitjukat. A végeredmény: egyre több importtermék kerül a polcokra, miközben a hazai gyártók kiszorulnak a piacról.
Korábban megírtuk, hogy az Országos Kereskedelmi Szövetség értetlenül áll azelőtt, hogy a kormány minden egyeztetés nélkül meghosszabbította az árrésstopot, sőt új terméket vont az árréstop hatálya alá. Az árrésstopot nem kiterjeszteni, hanem kivezetni kellett volna, mert ennek minden feltétele teljesült, miközben az árrésstop mindenkinek veszteséget okoz.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








