Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben kedden kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Vegyes képet mutatott a magyar tőzsde kedden: miközben néhány blue chip próbált kapaszkodni, a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) vezető indexe, a BUX végül 472,9 pontos mínuszban, 98 986,44 ponton zárt, ami 0,48 százalékos esésnek felel meg.
A forgalom közepes volt, közel 10,6 milliárd forint értékben cseréltek gazdát a részvények.
Nem csak nálunk volt lapos a hangulat: a nemzetközi piacokon is óvatosak a befektetők. A háttérben főként a vámmegállapodásokkal kapcsolatos bizonytalanság áll – mondta el Muhi Gergely, az Equilor Befektetési Zrt. elemzője. Ez kihatott a magyar piacra is, a befektetők inkább visszahúzódtak.
- Az OTP komolyan lehúzta az indexet: 410 forintot esett, így 1,46%-os mínuszban, 27 600 forinton zárt – forgalma 7,4 milliárd forintot tett ki.
- A Magyar Telekom is lejjebb került: 18 forintos esés után 1764 forinton zárt, ez 1,01%-os visszaesés, 442 millió forintos forgalommal.
- A Mol viszont profitált az olajár emelkedéséből: 18 forinttal erősödött, így 0,6%-kal 3000 forintra kapaszkodott vissza.
- A Richter is zöldben zárt, részben a portfólió-átrendező befektetőknek köszönhetően. A részvény 40 forinttal drágult, az árfolyama 10 080 forintra nőtt, 1,5 milliárd forintos forgalom mellett.
A kisebb papírokat tömörítő BUMIX index 64,78 ponttal emelkedett, így 9187,49 ponton fejezte be a napot – ez 0,71%-os pluszt jelent hétfőhöz képest.
Felmérés
Rekordösszegű kamatbevételek érkeztek a lakossághoz a Prémium Magyar Állampapírok (PMÁP) után, miközben a pénzintézetek intenzív versenybe kezdtek a felszabaduló megtakarításokért. A Debreceni Egyetemmel közös kutatásunk azt vizsgálja, hogyan döntenek a magyar háztartások ezekről a bevételekről, illetve milyen szempontokat mérlegelnek, vagy miként élnek a banki ajánlatokkal.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kutatásunk eredményei minden olyan befektetőnek irányadóak lehetnek, akik tudatosan szeretnék kezelni megtakarításaikat a következő időszakban. Köszönjük, ha szánsz néhány percet a kérdőív kitöltésére.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








