Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
2023 végén nagy mértékben, 40 százalékkal nőtt a SZÉP-kártyás fizetések száma - közölte az Economx. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy egyre több a béren kívüli juttatás Magyarországon, amelyeknek egy részét sokáig a boltokban is el lehetett költeni a mindennapi vásárlások során.
A jegybank statisztikái szerint a fizetések száma és értéke 2022 harmadik negyedévétől csökkent, ez a tendencia azonban 2023 harmadik negyedévében megállt. A változás annak tudható be, hogy az üzletekben történő SZÉP-kártyás fizetés ideiglenes újbóli bevezetése miatt a vásárlások száma 10%-kal, értéke pedig 20%-kal nőtt.
Decemberben, a bolti vásárlási lehetőség megszűnésének közeledtével, az egyszeri SZÉP-kártyás juttatások kifizetésével és a karácsonyi időszakkal összefüggésben a tranzakciószám 40%-kal emelkedett az előző évhez képest, miközben az egyenlegek nem csökkentek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








