A három éve tartó stagnálás után 2025-ben lassú kilábalás kezdődhet a német gazdaságban, az érdemi fellendülés azonban csak később jöhet.
A következő héten megjelenik a tavalyi bruttó hazai termék (GDP) második becslése, emellett ipari, inflációs, és kiskereskedelmi adatokat közölnek.
Március 5. - KEDD
Kedden közli a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a tavalyi negyedik negyedévi GDP részletes adatait második becslése alapján. Az előzetes adatok szerint Magyarország bruttó hazai terméke 2023 negyedik negyedévében a nyers adatok szerint az egy évvel korábbihoz mérve nem változott, a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint 0,4 százalékkal nőtt. Az előző negyedévhez képest - a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok alapján - a gazdaság teljesítménye szintén nem változott.
Március 6. - SZERDA
Szerdán az ipari termelés januári adatának első becslését közli a KSH. 2023 decemberében az ipari termelés volumene 13,7 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. Munkanaphatástól megtisztítva a termelés 8,7 százalékkal csökkent. A feldolgozóipari alágak döntő többségében visszaesett a termelés, csupán három alág kibocsátása nőtt. A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás a 2023. novemberinél 0,3 százalékkal kisebb volt. 2023-ban az ipari termelés volumene 5,5 százalékkal alacsonyabb volt, mint 2022-ben.
Szerdán jelenik meg a januári kiskereskedelmi forgalom, és a külkereskedelmi statisztika első becslése is. Erre számthítunk:
- Tavaly decemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,0 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 0,2 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 1,3, az üzemanyag-kiskereskedelemben 3,8 százalékkal nőtt, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 3,0 százalékkal kisebb lett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. A szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene 1,4 százalékkal bővült az előző hónaphoz viszonyítva. 2023-ban a forgalom volumene - szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint - 7,9 százalékkal kisebb volt az előző évinél.
- Tavaly decemberben a kivitel értéke 10,2 milliárd euró (3897 milliárd forint), a behozatalé 10,5 milliárd euró (4000 milliárd forint) volt. Euróban kifejezve az export értéke 9,1, az importé 9,0 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A passzívum 271 millió euró volt, 27 millió euróval kisebb az egy évvel korábbihoz képest.
Március 8. - PÉNTEK
Pénteken a fogyasztói árak februári alakulását ismerteti a KSH. Idén januárban a fogyasztói árak átlagosan 3,8 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat. Decemberhez viszonyítva átlagosan 0,7 százalékkal emelkedtek az árak.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








