Kiemelten fontos adatokat közölnek a héten: rengeteg magyart érint, itt a heti makronaptár
Sokakat érintő statisztikákat közöl a KSH. Összegyűjtöttük a legfontosabb információkat.
Sokakat érintő statisztikákat közöl a KSH. Összegyűjtöttük a legfontosabb információkat.
2024-ben is fennmaradhat a gyenge fogyasztói hangulat Európában. A vásárlók inkább az alacsonyabb árak felé orientálódnak és halasztják a nem létfontosságú kiadásaikat.
2023-ban az előző évhez képest átlagosan 17,6 százalékkal nőttek a fogyasztói árak.
Január 1-jétől a békéltető testületek kötelezést tartalmazó határozatot hozhatnak azokban az esetekben, ha a fogyasztó kérelme megalapozott.
A tojás ára 24,4, a liszté 15,8, a sajté 10,4, a vaj és vajkrémé 9,9, a száraztésztáé 7,4%-kal csökkent 2022 novemberéhez képest.
A Pénzügyminisztérium a kormány honlapján tette közzé társadalmi egyeztetésre a januári nyugdíjemelés mértékére vonatkozó javaslatát.
Bár az élelmiszerárak már egy ideje csökkenő tendenciát mutatnak Magyarországon, az általános árszintek továbbra is magasak. De mi várható jövőre?
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a vásárlói tudatosságot erősítő kampánnyal, tájékoztató videókkal segíti a fogyasztókat a közelgő Fekete Péntek előtt.
Mostanra Magyarország maradt az utolsó uniós tagállam, ahol még két számjegyű az infláció. Ráadásul a szeptemberi eredménnyel tizenegyedik hónapja éllovasok vagyunk pénzromlásban.
Kikerültek a szeptemberi inflációs adatok a Központi Statisztikai Hivatal oldalára. Augusztusról- szeptemberre csökkent az infláció.
Ukrajnában lassult a fogyasztói árak emelkedése éves szinten, augusztusban pedig havi összevetésben gyorsult az árcsökkenés.
2023. augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 16,4 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat.
A közeljövőben a fogyasztói visszajelzések alapján újabb termékekkel bővül az árufigyelő, így szabadon összeállítható és elmenthető bevásárlólista és kalkulátor is segíti majd a fogyasztókat.
A megállapodás résztvevői így kiiktathatták az árversenyt, mesterségesen magas árszintet kialakítva.
A Lidl a legolcsóbb FMCG-hálózat 2023-ban Magyarországon, őket sorrendben a Penny Market és az Aldi követi - derült ki a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem felméréséből.
2020-ban is a kispénzűek és a nyugdíjasok voltak az infláció nagy vesztesei, úgy a 2022-es, válságokkal teli évben is ők húzták a rövidebbet.
Októberben a G7-országok inflációja átlagosan 7,8 százalékra emelkedett a szeptemberi 7,7 százalékról - Magyarországon 21,1 százalékot mértek.
November utolsó péntekjén rengeteg bolt kezd leárazásokba, számos áruházban pedig már a meg is kezdődtek a karácsonyi akciók.
Megkértünk három makrogazdasági elemzőt, hogy tippeljenek, mely termékeknél várhatóak a következő árstopok.
Az élelmiszerek drágulása folytatódott, a szolgáltatások ára is tovább nőtt, ráadásul a szeptemberi adatokban markánsan megjelent a tűzifa, a palackos gáz.