A globális szénkereslet 2025-ben rekordmagasságot ér el, de 2030-ra várhatóan csökkenni fog.
Új napelemes lehetőségekre tett ígéretet Lantos Csaba: már 27 ezren jelentkeztek, de ez még csak a kezdet
Magyarországon az ipari méretű napelemparkok és a háztartások együtt elérték a hatezer megawatt naperőművi teljesítményt - jelentette be az energiaügyi miniszter Kalocsán. Lantos Csaba az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. kalocsai ügyfélszolgálati irodájának ünnepélyes átadóján arról beszélt, hogy napsütéses időben a napelemek gyakorlatilag megtermelik az ország elektromosáram-szükségletét, hiszen az átlagos fogyasztás 5500-6500 megawatt között alakul.
A miniszter hangsúlyozta: a zöldenergia egyre meghatározóbb szerepe miatt a kormány célja tovább növelni a megújuló energiaforrások részarányát, jelentősen bővíteni a tárolókapacitásokat. Emellett pedig meghosszabbítják a Paks1 üzemidejét és megépítik a Paks2 erőművet. Mint mondta, "azért dolgozunk, hogy Magyarország elektromosáram-termelő képessége összességében nagyobb legyen, mint az ország áramigénye".
Lantos Csaba sikeresnek nevezte a Napenergia Plusz Programot, hiszen már 27 ezer fölött van azoknak a száma, akik jelentkeztek a lehetőségre, hogy egyszerre telepíthessenek napelemet és korszerű energiatárolót háztartásukba. Az ipari vállalatok számára kiírt pályázatra szintén nagy az érdeklődés, mert az eredeti tervek szerint 400 megawattal növelték volna az ipari méretű energiatároló egységek kapacitását, de már több mint a duplájára van jelentkezés. A miniszter szerint "lesznek még új lehetőségek, és ahogy eddig, az ellátásbiztonság továbbra sincs veszélyben".
Mátrai Károly, az MVM csoport vezérigazgatója arról beszélt, hogy Kalocsán az elmúlt évben csaknem 6500 környéken élő ügyfél intézte gáz- és áramszolgáltatással, illetve áramhálózattal kapcsolatos ügyeit, amit a jövőben már méltó, 21. századi környezetben tehetnek meg. Emlékeztetett, Győr és Nagykáta után idén a kalocsai a harmadik iroda, amelyet átadhatnak. Az ügyfélszolgálati irodát egy korábban bankfiókként működő épületrészben alakították ki. A kedden és csütörtökön nyitva tartó irodában jelenleg még hárman, de hamarosan négyen dolgoznak majd.
Kitért arra is, hogy eddig Paksot és Kalocsát a folyó elválasztotta, de a hamarosan elkészülő Duna-híd összeköttetést biztosít, amely révén a Paks2 erőműben épülő ötödik és hatodik blokk hosszútávú munkalehetőséget ajánlhat a kalocsaiaknak.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








