Az euró árfolyama a reggel hét órakor jegyzett 384,68 forintról 384,55 forintra csökkent 18 órakor.
Megint a magyarok húzták a rövidebbet? Szinte minden országban csökkent az infláció az EU-ban
Az Eurostat végleges adatai alapján decemberben az előzetes adattal megegyezően 9,2 százalékkal emelkedtek éves bázison a fogyasztói árak az euróövezetben, tovább mérséklődve az októberben 10,6 százalékon elért rekordról.
Az euróövezeti inflációs ráta 9,2 százalékra csökkent decemberben az Eurostat végleges adatai szerint a novemberi 10,1 százalékról. Egy évvel korábban, 2021 decemberében 5,0 százalék volt az inflációs ráta az euróövezetben. Novemberhez képest 0,4 százalékkal, 2020 augusztusa óta a legnagyobb mértékben csökkentek a fogyasztói árak decemberben az euróövezetben a novemberi 0,1 százalékos havi csökkenés után. A piac 0,3 százalékos havi árcsökkenést várt decemberre.
A decemberi euróövezeti inflációhoz az energiaárak 2,79 százalékponttal, az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek 2,88 százalékponttal járultak hozzá. Az energiaárak éves szinten 25,5 százalékkal emelkedtek az euróövezetben decemberben, 6,6 százalékkal csökkentek viszont a novemberihez képest. Novemberben 34,9 százalékos volt az energiaárak éves emelkedése.
Az EU-ban 10,4 százalékos volt a decemberi infláció a novemberi 11,1 százalék után, szemben az egy évvel korábbi 5,3 százalékkal.
A legalacsonyabb inflációt Spanyolországban regisztrálták decemberben, 5,5 százalékosat. Luxembourgban 6,2 százalékos, Franciaországban 6,7 százalékos volt a decemberi infláció. A legmagasabb infláció decemberben az EU-ban Magyarországon volt, 25,0 százalékos. (A KSH alacsonyabb drágulást, 24,5 százalékot mért.) Lettországban 20,7 százalékos, Litvániában 20,0 százalékos inflációt regisztráltak decemberben. Novemberhez képest decemberben az unió 22 tagállamában csökkent az infláció, kettőben nem változott és háromban emelkedett.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








