18 °C Budapest
Over the shoulder view of woman walking through liquor aisle and choosing bottles of red wine from the shelf in a supermarket

Meglepő dolog derült ki a Lidl borairól: erre tényleg kevesen számítottak

2022. március 23. 15:04

A Lidl Magyarország 2021-ben összesen 30,1 millió magyar palackos bort értékesített a kül- és belpiacokon. A hazai értékesítés növelése mellett a vállalat tovább erősítette vezető borexportőri pozícióját is, a külföldre exportált borok értéke ugyanis elérte a 7,8 milliárd forintot, ami a teljes magyar palackos borexport 36%-át jelenti.

Újabb sikeres évet tudhat magáénak a Lidl Magyarország a magyar borok népszerűsítése, értékesítése, külpiacra juttatása terén. A diszkontlánc régóta támogatja a magyar borászatok helyzetbe hozását. Ennek eredményeként míg 2014-ben 6 millió palack bort adott el a vállalat itthon és a külpiacokon együttesen, 2021 re mindezt ötszörösére, 30,1 millió palackra növelte, de az előző évhez képest is 1,6 milliós növekedést produkált.

Az áruházlánc 7,8 milliárd forint értékben juttatott el magyar borokat a külpiacokra, ami rendkívül dinamikus bővülést jelent, ugyanis az elmúlt két év alatt közel 56%-kal nőtt az eladott italok értéke. Sőt, a teljes magyar palackos borexport 36%-át a vállalat bonyolította és ezzel továbbra is megőrizte Magyarország legnagyobb borexportőri címét.

Mindemellett Csehország, Németország és Lengyelország tartozik még a vállalat top felvevő piacai közé. A diszkontlánc tapasztalatai alapján a legnépszerűbb borfajtáknak továbbra is a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér bizonyultak.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A külpiaci sikerek mellett a magyar borok itthon is kiugróan teljesítettek, 14,5 millió palack fogyott az áruházak polcairól, ami 10 százalékkal magasabb 2020-hoz képest. A hazai fogyasztók leginkább az illatos borokat, a könnyed rosékat, és a tradicionális vörösborokat kedvelik, valamint egyre keresettebbek a különféle habzóborok.

Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője arról beszélt: „Vállalatuk egyértelmű célja, hogy támogassa a magyar beszállítókat és a magyar termékek értékesítését, ezáltal hozzájárulva a magyar gazdaság sikereihez." A diszkontlánc borai több nívós elismerésben is részesültek az elmúlt évek
során. Tavaly például a saját márkás, 5 Puttonyos Tokaji Aszú és az Ausztrál Chardonnay boraikat aranyéremmel jutalmazták a borágazat egyik legnagyobb és legrangosabb megmérettetésén, a Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyén. 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2023. március 23. 09:32
A helyi oroszajkú kisebbséget célozzák meg információkkal.
Holdblog  |  2023. március 23. 09:20
A jelenlegi bankválság sokadjára mutatott rá arra, amit már nagyon régóta tudunk: a világ bankrendsz...
Bankmonitor  |  2023. március 23. 06:56
Már elérhető az ESZJA felületén a magánszemélyek 2022-es évi adóbevallási tervezete. Mindazoknak, ak...
MNB Intézet  |  2023. március 22. 10:24
Mint minden technológiai forradalom, úgy a zöld és digitális átállás megvalósítása is bizonyos nyers...
Példátlan összefogás a hazai Kickstarter mellett (x)

A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.

Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

NAPTÁR
Tovább
2023. március 23. csütörtök
Emőke
12. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?