Nem mindennapi „köntösbe" burkolózott történetet göngyölítettek fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Igazgatóságának pénzügyőrei az M1-es autópályán.
Országszerte összehangoltan, december hónapban kerül sor a hagyományos téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzésre. Erdős Norbert, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár által elrendelt, a Nébih irányításával zajló akció első, december 1-jétől 12-ig tartó időszaka kedvező tapasztalatokkal zárult.
Az államtitkár elmondta országosan összesen 1424 ellenőrzésre került sor a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első időszakaszában. A feltárt szabálytalanságok miatt az ellenőrök 5 alkalommal figyelmeztetést, 90 esetben bírság kiszabását alkalmazták szankcióként, összesen 6,4 millió forint értékben.
Erdős Norbert hozzátette, az ünnepi készülődés közepette az ellenőrök fokozott figyelmet fordítottak az árusított élőhalak eredetét igazoló dokumentumokra is, amely a legtöbb helyen rendelkezésre állt. A friss sertés és baromfi hús származás feltüntetése két kivétellel megfelelt az előírásoknak. Kitért arra is, hogy az ellenőrzés alá vont több mint 5600 hazai és külföldi élelmiszer tétel 3,1 százalékát, vagyis 173 tételt kellett kivonni a forgalomból leginkább a fogyaszthatósági, illetve a minőség-megőrzési idő lejárta miatt.
A Nébih laboratóriumaiba összesen 136 bejgli, dió, mák, aszalvány és friss csirkehús minta érkezett, mindössze 5 dió és 2 mák terméknél merült fel érzékszervi kifogás az ízre, illatra, színre vonatkozóan. Egyetlen mintában sem mutattak ki szalmonella fertőzöttséget, és a bejglik töltelék aránya is rendben volt.
Idén kiemelten ellenőrzi a hatóság a gesztenye forgalmazását is, eddig mindössze egy Kínából származó tétel volt penészes, amit kivontak a forgalomból. Az alkoholos italok ellenőrzése során sem merült fel egyelőre kifogás.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








