Európa öregszik, de Magyarországon belül is óriásiak a különbségek. Hol élnek a leghosszabb ideig, és mit jelent ez a jövőnkre nézve?
Súlyos tévhit dőlt meg a napozás kapcsán: ezekre a tünetekre figyelj, komoly bajt jelezhetnek
Az Egyesült Államokban a felnőttek több mint egyharmada évente napégést szenved, amely általában otthon kezelhető, de súlyos esetekben orvosi ellátást igényelhet, különösen ha kiterjedt hólyagosodás vagy hőguta tünetei jelentkeznek – számolt be a huffingtonpost.
A nyári időszakban gyakran előforduló bőrprobléma a napégés, amely az Egyesült Államok felnőtt lakosságának több mint egyharmadát érinti évente. Bár a legtöbb eset otthon is kezelhető, például hideg borogatás és hidratáló krémek alkalmazásával, vannak helyzetek, amikor orvosi segítségre van szükség.
Dr. Jennifer Tang, a University of Miami Health System Sylvester Comprehensive Cancer Center bőrgyógyásza szerint a napégés súlyossága változó lehet. A legenyhébb formák csupán enyhe bőrpírt és hámlást okoznak, míg súlyosabb esetekben nagy kiterjedésű hólyagosodás alakulhat ki.
Ha a test jelentős része érintett, az már komolyabb ellátást igényelhet, mivel ilyenkor a bőr képes megfelelően szabályozni a testhőmérsékletet és nagy mennyiségű vízvesztés következhet be.
Tang hangsúlyozza, hogy ilyen esetekben sürgősségi ellátásra lehet szükség. Hozzáteszi azonban, hogy általában az emberek védelmi mechanizmusai révén ritkán fordul elő olyan súlyos napégés, ami orvosi beavatkozást igényelne.
Dr. Kevin Boyd, a Mayo Clinic Health System bőrgyógyásza szerint fontos tudni, hogy mikor szükséges orvoshoz fordulni. Például ha a leégést hőguta kíséri – magas testhőmérséklettel, zavartsággal és gyors pulzussal –, azonnali orvosi segítséget kell kérni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Boyd továbbá felhívja a figyelmet arra is, hogy nem csak a leégés jelent veszélyt - a napozás növeli a bőrrák kockázatát is. Ezért fontos megfelelő óvintézkedéseket tenni: használni kell napvédő krémeket, UV-védett nyugázatot viselni és kerülni kell a napot délelőtt 10 és délután 4 óra között.
A megfelelő védelem érdekében legalább kétóránként újra kell kenni magunkat naptejjel, különösen ha úszunk vagy izzadunk. Boyd azt javasolja, hogy olyan naptejet válasszunk, amely széles spektrumú védelmet nyújt és legalább SPF 30-as védelmet biztosít.
Boyd végül emlékeztet arra is, hogy egyes gyógyszerek fokozhatják a leégés kockázatát. Ezért fontos tudatosnak lenniük az embereknek ezzel kapcsolatban és megfelelő védekező intézkedéseket tenniük annak érdekében, hogy biztonságban élvezhessék a nyarat.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








