Izrael történetének legnagyobb piramisjáték-csalója, Michael David Greenfield mintegy 200 millió dolláros kárt okozott. A szálak Magyarországon futnak össze.
Tavaly novemberben megforduló trend eredményeként újra a koronavírus foglalkoztatja legjobban a világ lakosságát, megelőzve a listán a szintén erősödő, és rekord magasságban levő inflációs félelmeket. A magyarok a Covid új variánsaitól kevésbé, az inflációtól annál inkább tartanak.
Az évtizedes múltra visszatekintő, havonta körülbelül 20.000 lakos véleményét összegző reprezentatív nemzetközi vizsgálat rámutat: a világ lakosságának harmadát aggasztja a pandémia újraéledése (35%). Az infláció problémája a hetedik helyre került globális szinten januárban (a vizsgált 28 ország ötöde a legfőbb veszélyek közt említi), ám Magyarországon előrébb található a sorban a pénzromlás, mint a világjárványtól való félelmek (26% vs. 23% említés).
Hazánkban a korrupcióval (48%), illetve a szegénységgel és egyenlőtlenséggel kapcsolatos aggályok (38%) változatlanul erősebbek, mint bármi más fenyegetettség, ezzel (Lengyelországgal karöltve) az európai és világátlagtól jelentősen eltérő eredményekkel jellemezhető a magyarok hangulata.
Az óév utolsó hónapjában a magyar felnőtt lakosság mintegy 15%-a kapott vakcinát az Ipsos másik havi rendszerességű mérése, a hazai Covid-19 kutatása szerint, amivel az oltatlanok aránya rekord alacsony szintre esett (23%), és elmondható, hogy összességében erősödött az ország átoltottsága. A negyedik megbetegedési hullám, és az ezzel kapcsolatban hozott kormányzati intézkedések eredményeként a három hónapnál frissebb oltással rendelkező lakosok aránya dinamikus növekedés után 41%-on áll a 2022-es év elején.

(A három hónapnál frissebb oltással rendelkező lakosok arányának alakulása)
A személyes védekezési módok vizsgálata nem mutat változást januárban sem, ötből négy magyar legalább alkalomszerűen visel szájmaszkot (80% említés), háromból ketten fenntartják a gyakori kézmosás gyakorlatát (66%).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ami a korlátozások feloldását illeti, a magyarok többsége márciusi, vagy későbbi időpontot valószínűsít, ugyanakkor az Ipsos Covid-19 kutatássorozatának történetében soha nem mért magasságban van a bizonytalanok (26%), és azok aránya, akik szerint már soha nem tér vissza a teljes szabadság (28%).

Az Ipsos havi rendszerességű Omnibusz kutatásának eredményei reprezentálják a hazai 18 éven felüli magyar népességet a legfontosabb társadalmi-demográfiai mutatók (így életkor, nem, iskolai végzettség, lakóhely szerinti régió, településtípus) szerint. A kutatócég 2020. április óta bővülő Covid-19 adatbázisa, illetve az abból készült – akár egyedi, konkrét ügyféligényre szabott – elemzések megvásárolhatók. Részletekért keresse szakértőinket!
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








