Egy felmérés szerint a magyarok 73 százaléka már egy átlagos munkanapon is legalább közepes mértékű stresszt él át, a karácsony előtti időszakban tovább nő a...
Javult a magyarok egészségértése a legtöbb területen, és emelkedett azoknak a száma, akik könnyebben megtalálják és jobban értik az egészséggel kapcsolatos információkat az elmúlt hat évben - közölte reprezentatív felmérése alapján az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete.
A közlemény szerint a 2015-ben és 2021-ben végzett országos felmérésből kiderült, hogy a magyarok a korábbinál könnyebben találnak információt az őket érintő betegségek tüneteiről: 2015-ben a megkérdezettek 30 százaléka, 2021-ben már a válaszadók 45 százaléka állította, hogy könnyű ilyen információt szerezni.
Az idei kutatásban a résztvevők 92 százaléka szerint inkább könnyű vagy nagyon könnyű információt találni a koronavírusfertőzés tüneteiről és kezelési lehetőségeiről, valamint hasonló arányban gondolják a magyarok, hogy értik is a védekezési lehetőségeket - írták. Hangsúlyozták: ugyanakkor
10 százalék felett van azoknak az aránya, akiknek a betegségükhöz kapcsolódó egészségügyi információk megszerzése nehézséget okoz,
és a válaszadóknak közel 20 százaléka jelezte, hogy nehéz megértenie az élelmiszerek csomagolásán olvasható információkat. Az egészségértés szintje alacsonyabb a kisebb településen élők és alacsonyabb iskolai végzettségűek esetében - tették hozzá. A felmérésből kiderült az is, hogy 19-ről 6 százalékra csökkent azoknak az aránya, akiknek nehézséget okoz megérteniük, amit az orvosuk mond.
A védőoltásokkal kapcsolatos egészségértés kiugró eredményt mutat: 2015-ben a megkérdezettek több mint 20 százalékának nehézséget okozott megérteni, hogy miért van szüksége védőoltásokra, 2021-re viszont ezeknek az aránya 4 százalékra csökkent - írta az egyesület, amely szerint ez valószínűleg a koronavírus-járványnak köszönhető. Kitértek arra is, hogy konkrét döntési helyzetben kevésbé magabiztosak a válaszadók: a válaszadók
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
17 százalékának nehézséget okoz dönteni arról, hogy beadassa-e magának a koronavírus elleni oltást.
A közleményben tudatták azt is, hogy 2021-ben hatodik alkalommal hirdetik meg a kétmillió forint díjazású Nekem Szól! Egészségértés Díjat, amelynek fókuszában idén az egészség élethosszon át tartó megőrzése áll. A pályázatra október 3-ig lehet jelentkezni a www.nekemszol.hu honlapon. A pályázatról további információ a www.facebook.com/nekemszol oldalon olvasható.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








