A szakemberek azt ajánlják a lakosoknak, hogy oltassák be magukat a betegség ellen, mert a védőoltás jelenti a legbiztonságosabb és leghatékonyabb védekezést.
A német CureVac biotechnológiai cég szerdán bejelentette, hogy csupán 47 százalékban hatékony a vakcinája a koronavírus ellen. A vállalat több száz millió dózist szállított volna oltóanyagából az Európai Uniónak.
A kiábrándító eredményesség 40 ezer önkéntes tesztelésével derült ki. Az alanyok európaiak és latin-amerikaiak voltak. A cég közlése szerint legalább 13 vírusvariánssal találkoztak a tesztelés során a fertőzött egyének szervezetében, de az eredeti, Vuhanból elterjedt koronavírus "szinte teljesen hiányzott". A vállalat bejelentése nyomán részvényeinek árfolyama az Egyesült Államokban pár óra alatt 48 százalékkal zuhant. Az Európai Unió tavaly novemberben 405 millió adag oltóanyagot kötött le előzetesen a cégtől.
Viszont mit is jelent valójában egy oltás hatékonysága? Az oltásokat az utolsó tesztelési fázisben több tízezer emberen tesztelik a gyártók, melynek során a tesztalanyok egyik felének valódi hatóanyaggal rendelkező vakcinát adnak be, a másik felének pedig placebo gyógyszert. Ezután a tesztalanyok ugyanúgy élik az életüket, néhány hét múlva pedig megvizsgálják, a két csoporton belül hányan mutattak tüneteket, és fertőződtek meg a vírussal. Ezekből az adatokból számolják ki a hatékonysági rátát. Hogy miért nem érdemes pusztán ez alapján összevetni az oltóanyagokat, és nem bízni egyes vakcinákban, arról részletesen ebben a cikkben írtunk.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója