A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
2020 augusztusa óta minden hónapot mínuszban zárt a boltos világ a statisztika szerint, a január sem indult fényesen. De a február első hetét is magában foglaló mérleg már 1-2%-os növekedést sejtet a boltos világban. A heti monitoros statisztika szerint ugyanis a január 8 - február 5 közötti hetekben meglódult a boltos vásárlás, a korábbiakhoz képest biztosan.
Úgy is tűnhet, hogy a vásárlók a nyitás illatát érzik, pedig a járványügyesek szerint elindult a harmadik járványhullám. De a fizuemelések is megérkezhettek február elején, és ha a hóvirág még nem, de a pénztárcák kinyíltak, nagyobbra, mint eddig. 3%-ot ugrott a boltos költekezés, ilyen már régen volt - írja a blokkk.com. Az online kasszaadatok 3%-os növekedése a drágulással és a webáruházakkal együtt (előbbi le, utóbbi felfelé húzza a teljes boltos mérleget) ebben az időszakban 1-2%-os emelkedést jelent,a megvásárolt árumennyiséget (volument) is nézve.
Nyilván szerepet játszhatott ebben a családi kasszákban február elején elkönyvelt fizetésemelés (ahol volt) és a 13. havi nyugdíj eleje (negyede) is. (Bár a nyugdíj csak a statisztikai időszak után érkezett, de lehetett egy kicsit előlegezni is a költekezésben, ha futotta rá.)
Tudott dolog, hogy a boltos költekezésben sokat számít a vásárló hangulata, a fogyasztói bizalom is. A november óta otthonukba zárt vásárlók előtt felcsillanhatott a reménysugár, hogy a bezártság enyhülhet, hiszen megpendítették ennek lehetőségeit, mikéntjeit is, politikai berkekben. Így a háziasszonyok akár nagyobb bátorsággal is róhatták a sorokat a bevásárlólistákon.
A statisztika szerint az élelmiszerek piacai hozták a 3% körüli növekedést, ami nem marad el sem 2020-as, sem a járvány előtti időszaktól. Az üzemanyag vásárlás most már alig esett a korábbi hónapok méretes zuhanásait követően. A különféle iparcikkek körében pedig némileg kisebb volt a visszaesés, mint korábban, igaz, csak nagyon kicsit, de az irányzat, a fagyos vásárlási kedv lassú engedése kiolvasható az adatokból. Az influenza járvány elmaradt, ezért gyógyszerből kevesebbet vásároltunk.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát
- Már az idén milliárdos üzletté válhat a női élsport
- Újabb amerikai egyetemen tüntettek palesztinpárti diákok
- Lezárták az M7-est Balatonvilágosnál
- Újabb fordulat a német kémbotrányban: már egy EP-képviselő ellen is nyomoznak
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján