Új bírósági eljárás indult a Novo Nordisk és az Eli Lilly ellen, miután több beteg látásvesztést tapasztalt a cégek fogyókúrás gyógyszereinek szedése után.
Borzasztó, milyen sokan halnak meg krónikus betegségekben Magyarországon: az Eurostat adatai szerint az EU 5 legrosszabbul teljesítő régiója között két hazai is van - ráadásul a legrosszabb a helyzet Észak-Magyarországon.
Aggasztó adatsort közölt az uniós statisztikai hivatal: az egész EU-ban messze az észak-magyarországi régióban halnak meg a legtöbben krónikus betegségekben. A lista ötödik helyén is egy magyar régió, az Észak-Alföld áll. Észak-Magyarországon 1169 ilyen haláleset jut 100 ezer lakosra, az utóbbiban pedig 1064.
Mögöttünk a második helyen 1133 esettel Litvánia áll (itt az egész országot vizsgálták), a harmadik 1123 halálesettel a romániai Nord-Vest régió, negyedik pedig Lettország 1078 krónikus betegség miatt bekövetkezett halálesettel. Az uniós átlag 549 haláleset 100 ezer polgárra. A legalacsonyabb számot Franciaország külső területein, Guadalupe-on és Guayanán mérték, mindkét helyen 174 ilyen halál jut 100 000 főre.
Általánosságban elmondható, hogy a kelet-európai és a balti államokban többen halnak meg krónikus betegségekben - csak Szlovénia és két lengyel régió mutatott alacsonyabb halálozási rátát a térségben. A legkevesebb ilyen haláleset Franciaországban történt, ahol minden vizsgált régióban 400 alatt volt ez a szám, a legkevesebben a Midi-Pyrénées régióban haltak meg krónikus betegségben: itt a217 az arányszám. Emellett Madrid régiója büszkélkedhet alacsony értékkel.
Előbb is betegszünk meg az átlagnál
Egy 2017-es tanulmány szerint a Magyarországon élő emberek átlagosan 8-10 évvel előbb betegednek meg, mint a többi uniós országban. Ez azt jelenti, hogy itthon már az 58-60. év környékén elkezdenek jelentkezni a krónikus betegségek. Az idősödő, betegeskedő generáció ellátása egyre komolyabb terhet jelent a szociológusok által szendvics-generációnak nevezett réteg számára. Ez azokat a 40-50 éves embereket takarja, akik egyszerre segítik szüleiket és gyerekeiket is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








