A válság ellenére sem autózunk kevesebbet, csak tudatosabban tesszük ezt - derült ki a Bosch országos kutatási felméréséből. Az először 2008-ban elkészített reprezentatív felmérést 2010 elején megismételték, ez pedig rámutatott arra, hogy ugyanazt a távolságot idősebb autóval tesszük meg.
A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos, reprezentatív felmérést készített a magyar lakosság autóhasználati és -javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választásának okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás először 2008 elején készült el, majd 2010 januárjában és februárjában megismételték.
A legtöbben 5-10 ezer kilométert tesznek meg autójukkal egy évben, de az átlagosan megtett távolság évente több mint 12 ezer kilométer.

A fővárosiak és a férfiak többet autóznak, mint a vidékiek és a nők. Az érettségivel, diplomával rendelkezők szintén hosszabb utakat tesznek meg autójukkal, mint az alacsony végzettségűek. A háztartásban egy főre jutó jövedelem szerint is a legjobb helyzetűek tesznek meg évente több kilométert. Az életkor tekintetében a 30-40 év közöttiek és az 50-60 év köztiek utaznak a legtöbbet, ők egy évben több mint 13 ezer kilométert tesznek meg.
Öregszik a gépjárműpark: kevesebben cserélik fiatalabbra az autójukat
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az autószerviz szolgáltatások fontossági sorrendjébe nem történt jelentős változás az előző felmérés óta. Általánosan elmondható, hogy a szervizek kiválasztásánál a fővárosiaknak fontos szempont a szakértelem mellett a napi 24 órás nyitva tartás. A teljeskörű szolgáltatás is a budapestiek számára jelent nagyobb vonzerőt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








