Az autófinanszírozás Rosta Gergely szerint Magyarországon az elmúlt évben szinte ellehetetlenült, piaci alapon borzasztó magas szintre szöktek az ügyfél THM-ek.
Tovább tart a hazai újautó-piac szabadesése, miután az év második hónapjában is csak háromezer körüli személyautót és 500 körüli kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon (Forrás: Datahouse Kft.). A februári adatok kedvezőbbek az év első hónapjában mért eladási adatoktól, de 58%-kal alacsonyabb a tavalyi mutatóknál.
Februárban alig több mint három és félezer új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba hazánkban. Az előző év februárjában mért 8 500 körüli eladásán már érezni lehetett a válság hatásait, amit mi sem szemléltet jobban, mint, hogy 2008 második hónapjában még 13 300 új autó talált gazdára Magyarországon.
A legtöbb személygépkocsit a Skoda értékesítette 645 darabbal, szorosan követi őket a Ford 634 eladott autóval. A harmadik és a negyedik helyen két német gyártót találunk, Volkswagenből 562 darabot, míg Opelből 541 darabot vettek. Ötödik a Toyota 434 eladással.
Csak a 8. helyen találni a Suzukit 255 eladással, ami azt jelenti, hogy hetente körülbelül 30 darab "mi autónk" gurul ki a szalonokból. A hazai gyártó fokozatosan veszít a piaci részesedéséből, de a 15-ös listán szereplő gyártók kétharmada legalább 40%-kal kevesebb autót adott el, mint egy évvel korábban.
A modellek listáját a Skoda Octavia (392) vezeti, majd a Ford Focus és a Volkswagen Golf következik. A Suzuki SX4-ből 134-et adtak el, ami a 8. helyre volt elég, Swiftekből mindössze 59 darab fogyott, amivel a 27. lett a modell (Splashből 38-at vettek).
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború