Véget ért az idei kötelező kampány. Az összes piaci szereplő már évek óta hangoztatja, hogy az 1 hónapos felmondási időszak nem jó senkinek. Változás azonban még belátható időn belül nem várható. Nézzük akkor kinek, hogy alakult az idei év.
Nyertesek vs. Vesztesek - Mindent vittek az alkuszok
A 2007-es kötelező szezon egyik nagy meglepetése volt, hogy a tavalyi nagy nyertes egyesületek közül kettő, a TIR és a MÁV nem köthetett november során, csak meghirdethette tarifáit. Azonban a MÁV Biztosító Egyesület a kötési időszakban már fogadhat be ajánlatokat. Igaz a piaci szakértők egybehangzó véleménye szerint nem rendezi át a kialakult piaci helyzetet.
A felmondási időszak végén pontos számokról nem, inkább csak tendenciáról beszélhetünk. Az már most látszik, hogy míg a tavalyi évben az egyesületek taroltak a piacon, most nem hirdethetünk sem nyerteseket, sem veszteseket. Illetve azért vannak akiknek jól sikerült az elmúlt egy hónap: ők az online alkuszok, de erről majd később.
A kisebb biztosítók közül az Uniqa és az új belépő Signál szerepelt kiemelkedően, az egyesületek közül a Köbe az amely jelentősen bővítette állományát.
A kampány elején több helyen cikk jelent meg arról, hogy a két piacvezető biztosító, az Allianz és a Generali, jelentős veszteségeket szenvedett ügyfélszám tekintetében. Ha azonban a piaci részesedésük arányában vizsgáljuk a dolgokat, nem jelentős a csökkenés. Sőt, ha az egész évi szerzéseket nézzük, akkor valószínűleg mindkét társaság tovább erősíti majd a pozícióját.
Az Allianz esetében a Netrisk.hu statisztikái alapján, az ügyfeleik 23 százaléka felmondta az Allianznál kötött szerződését, de az új szerződések 8 százaléka viszont az Allianznál lett megkötve. A biztosító mintegy 1,8 millió szerződést kezel (ez a teljes piac csaknem 40 százaléka). A saját oldalunkon 350 ezer ügyfél végzett díjkalkulációt a .kampány ideje alatt. A teljes portfolióra vetítve a felmondás 5 százalék alatti, az újraszerződés (felmondás és újrakötés) pedig 1-2 százalék.
Míg a biztosítók és az egyesületek között nem hirdethetünk abszolút nyertest, illetve vesztest, addig a kampányidőszak egészét tekintve kijelenthetjük, hogy az online alkuszcégek taroltak az idén.
Haraszti Zsolt a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a kampányidőszakban mintegy 55 ezer új szerződést kötöttek és a szerződők 17 százaléka a Uniqának adott ajánlatot. Mestyán András a CLB értékesítési igazgatója, a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta, hogy novemberben több mint félmillió kalkuláció történt az oldalukon és 12 ezer új szerződés született. (Átlagos jutalék egy kötelező szerződésnél 3-4 ezer forint)
Nyertek-e az ügyfelek?
A PSZÁF adatai szerint tavaly mintegy 360 ezer kötött új szerződést. Az idei évben szintén az autósok 10 százaléka kötött új kötelezőt, tehát a tavalyi szám megközelítőleg stagnál. Tehát csak a piacon belüli átrendeződés volt tapasztalható, illetve az előzetes adatok alapján (ezek még természetesen változhatnak), nőtt az újraszerződők (azon szerződők akik a már meglévő szerződésüket felmondják és ugyanannál a biztosítónál újrakötik) aránya.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az idei évben a tarifák tovább csökkentek. Ez azonban felvet egy kérdést: meddig csökkenthetők még a díjak. Jellemzően minden piaci szereplő azt vallja, hogy a kötelező üzletág masszívan veszteséges és egyre több szolgáltatást kell a termékek mögé rakni, hogy életben maradjanak a piacon. Azonban a költségek növekedése és a díjbevételek stagnálása esetleg csökkenése kérdésessé teszi, hogy valóban veszteséges-e az ágazat, illetve meddig tudják a cégek "lenyelni" ezt a veszteséget.
A tarifák csökkenése mellett, az online alkuszok adatai alapján, kijelenthetjük, hogy a piacon jelen lévő árkülönbségek nem csökkentek.
Panaszok és kartellgyanú
Binder István, a Felügyelet szóvivője, elmondta, hogy a mostanáig beérkezett kötelező átszerződési kampánnyal kapcsolatos panaszok száma 10 alatti. A panaszok 2 témában érkeztek, az egyik típus a következő éves díjakat "firtatja", a másik csoportnak azzal van gondja, hogy miért jár rosszabbul a régi ügyfél, ha nem bontja a szerződést és köt újat ugyanannál a biztosítónál.
A statisztikai adatok szempontjából a nagy "szezont" a december-januári időszak jelenti, így a panaszokra vonatkozó adatok késleltetve jelennek majd meg.
A kampány közben felröppent a pletyka, hogy néhány biztosító egymással összehangolta tarifáit. A GVH-tól Mihálovits András elmondta, hogy a jelenlegi kötelező biztosítási kampánnyal kapcsolatosan eddig nem kaptak kartell gyanújára vonatkozó bejelentést.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok