Véget ért az idei kötelező kampány. Az összes piaci szereplő már évek óta hangoztatja, hogy az 1 hónapos felmondási időszak nem jó senkinek. Változás azonban még belátható időn belül nem várható. Nézzük akkor kinek, hogy alakult az idei év.
Nyertesek vs. Vesztesek - Mindent vittek az alkuszok
A 2007-es kötelező szezon egyik nagy meglepetése volt, hogy a tavalyi nagy nyertes egyesületek közül kettő, a TIR és a MÁV nem köthetett november során, csak meghirdethette tarifáit. Azonban a MÁV Biztosító Egyesület a kötési időszakban már fogadhat be ajánlatokat. Igaz a piaci szakértők egybehangzó véleménye szerint nem rendezi át a kialakult piaci helyzetet.
A felmondási időszak végén pontos számokról nem, inkább csak tendenciáról beszélhetünk. Az már most látszik, hogy míg a tavalyi évben az egyesületek taroltak a piacon, most nem hirdethetünk sem nyerteseket, sem veszteseket. Illetve azért vannak akiknek jól sikerült az elmúlt egy hónap: ők az online alkuszok, de erről majd később.
A kisebb biztosítók közül az Uniqa és az új belépő Signál szerepelt kiemelkedően, az egyesületek közül a Köbe az amely jelentősen bővítette állományát.
A kampány elején több helyen cikk jelent meg arról, hogy a két piacvezető biztosító, az Allianz és a Generali, jelentős veszteségeket szenvedett ügyfélszám tekintetében. Ha azonban a piaci részesedésük arányában vizsgáljuk a dolgokat, nem jelentős a csökkenés. Sőt, ha az egész évi szerzéseket nézzük, akkor valószínűleg mindkét társaság tovább erősíti majd a pozícióját.
Az Allianz esetében a Netrisk.hu statisztikái alapján, az ügyfeleik 23 százaléka felmondta az Allianznál kötött szerződését, de az új szerződések 8 százaléka viszont az Allianznál lett megkötve. A biztosító mintegy 1,8 millió szerződést kezel (ez a teljes piac csaknem 40 százaléka). A saját oldalunkon 350 ezer ügyfél végzett díjkalkulációt a .kampány ideje alatt. A teljes portfolióra vetítve a felmondás 5 százalék alatti, az újraszerződés (felmondás és újrakötés) pedig 1-2 százalék.
Míg a biztosítók és az egyesületek között nem hirdethetünk abszolút nyertest, illetve vesztest, addig a kampányidőszak egészét tekintve kijelenthetjük, hogy az online alkuszcégek taroltak az idén.
Haraszti Zsolt a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a kampányidőszakban mintegy 55 ezer új szerződést kötöttek és a szerződők 17 százaléka a Uniqának adott ajánlatot. Mestyán András a CLB értékesítési igazgatója, a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta, hogy novemberben több mint félmillió kalkuláció történt az oldalukon és 12 ezer új szerződés született. (Átlagos jutalék egy kötelező szerződésnél 3-4 ezer forint)
Nyertek-e az ügyfelek?
A PSZÁF adatai szerint tavaly mintegy 360 ezer kötött új szerződést. Az idei évben szintén az autósok 10 százaléka kötött új kötelezőt, tehát a tavalyi szám megközelítőleg stagnál. Tehát csak a piacon belüli átrendeződés volt tapasztalható, illetve az előzetes adatok alapján (ezek még természetesen változhatnak), nőtt az újraszerződők (azon szerződők akik a már meglévő szerződésüket felmondják és ugyanannál a biztosítónál újrakötik) aránya.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az idei évben a tarifák tovább csökkentek. Ez azonban felvet egy kérdést: meddig csökkenthetők még a díjak. Jellemzően minden piaci szereplő azt vallja, hogy a kötelező üzletág masszívan veszteséges és egyre több szolgáltatást kell a termékek mögé rakni, hogy életben maradjanak a piacon. Azonban a költségek növekedése és a díjbevételek stagnálása esetleg csökkenése kérdésessé teszi, hogy valóban veszteséges-e az ágazat, illetve meddig tudják a cégek "lenyelni" ezt a veszteséget.
A tarifák csökkenése mellett, az online alkuszok adatai alapján, kijelenthetjük, hogy a piacon jelen lévő árkülönbségek nem csökkentek.
Panaszok és kartellgyanú
Binder István, a Felügyelet szóvivője, elmondta, hogy a mostanáig beérkezett kötelező átszerződési kampánnyal kapcsolatos panaszok száma 10 alatti. A panaszok 2 témában érkeztek, az egyik típus a következő éves díjakat "firtatja", a másik csoportnak azzal van gondja, hogy miért jár rosszabbul a régi ügyfél, ha nem bontja a szerződést és köt újat ugyanannál a biztosítónál.
A statisztikai adatok szempontjából a nagy "szezont" a december-januári időszak jelenti, így a panaszokra vonatkozó adatok késleltetve jelennek majd meg.
A kampány közben felröppent a pletyka, hogy néhány biztosító egymással összehangolta tarifáit. A GVH-tól Mihálovits András elmondta, hogy a jelenlegi kötelező biztosítási kampánnyal kapcsolatosan eddig nem kaptak kartell gyanújára vonatkozó bejelentést.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








