2 °C Budapest

Lezárult a kampány - taroltak az alkuszok

Pénzcentrum
2006. december 4. 12:00

Véget ért az idei kötelező kampány. Az összes piaci szereplő már évek óta hangoztatja, hogy az 1 hónapos felmondási időszak nem jó senkinek. Változás azonban még belátható időn belül nem várható. Nézzük akkor kinek, hogy alakult az idei év.

Nyertesek vs. Vesztesek - Mindent vittek az alkuszok

A 2007-es kötelező szezon egyik nagy meglepetése volt, hogy a tavalyi nagy nyertes egyesületek közül kettő, a TIR és a MÁV nem köthetett november során, csak meghirdethette tarifáit. Azonban a MÁV Biztosító Egyesület a kötési időszakban már fogadhat be ajánlatokat. Igaz a piaci szakértők egybehangzó véleménye szerint nem rendezi át a kialakult piaci helyzetet.

A felmondási időszak végén pontos számokról nem, inkább csak tendenciáról beszélhetünk. Az már most látszik, hogy míg a tavalyi évben az egyesületek taroltak a piacon, most nem hirdethetünk sem nyerteseket, sem veszteseket. Illetve azért vannak akiknek jól sikerült az elmúlt egy hónap: ők az online alkuszok, de erről majd később.

A kisebb biztosítók közül az Uniqa és az új belépő Signál szerepelt kiemelkedően, az egyesületek közül a Köbe az amely jelentősen bővítette állományát.

A kampány elején több helyen cikk jelent meg arról, hogy a két piacvezető biztosító, az Allianz és a Generali, jelentős veszteségeket szenvedett ügyfélszám tekintetében. Ha azonban a piaci részesedésük arányában vizsgáljuk a dolgokat, nem jelentős a csökkenés. Sőt, ha az egész évi szerzéseket nézzük, akkor valószínűleg mindkét társaság tovább erősíti majd a pozícióját.

Az Allianz esetében a Netrisk.hu statisztikái alapján, az ügyfeleik 23 százaléka felmondta az Allianznál kötött szerződését, de az új szerződések 8 százaléka viszont az Allianznál lett megkötve. A biztosító mintegy 1,8 millió szerződést kezel (ez a teljes piac csaknem 40 százaléka). A saját oldalunkon 350 ezer ügyfél végzett díjkalkulációt a .kampány ideje alatt. A teljes portfolióra vetítve a felmondás 5 százalék alatti, az újraszerződés (felmondás és újrakötés) pedig 1-2 százalék.

Míg a biztosítók és az egyesületek között nem hirdethetünk abszolút nyertest, illetve vesztest, addig a kampányidőszak egészét tekintve kijelenthetjük, hogy az online alkuszcégek taroltak az idén.

Haraszti Zsolt a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a kampányidőszakban mintegy 55 ezer új szerződést kötöttek és a szerződők 17 százaléka a Uniqának adott ajánlatot. Mestyán András a CLB értékesítési igazgatója, a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta, hogy novemberben több mint félmillió kalkuláció történt az oldalukon és 12 ezer új szerződés született. (Átlagos jutalék egy kötelező szerződésnél 3-4 ezer forint)

Nyertek-e az ügyfelek?

A PSZÁF adatai szerint tavaly mintegy 360 ezer kötött új szerződést. Az idei évben szintén az autósok 10 százaléka kötött új kötelezőt, tehát a tavalyi szám megközelítőleg stagnál. Tehát csak a piacon belüli átrendeződés volt tapasztalható, illetve az előzetes adatok alapján (ezek még természetesen változhatnak), nőtt az újraszerződők (azon szerződők akik a már meglévő szerződésüket felmondják és ugyanannál a biztosítónál újrakötik) aránya.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az idei évben a tarifák tovább csökkentek. Ez azonban felvet egy kérdést: meddig csökkenthetők még a díjak. Jellemzően minden piaci szereplő azt vallja, hogy a kötelező üzletág masszívan veszteséges és egyre több szolgáltatást kell a termékek mögé rakni, hogy életben maradjanak a piacon. Azonban a költségek növekedése és a díjbevételek stagnálása esetleg csökkenése kérdésessé teszi, hogy valóban veszteséges-e az ágazat, illetve meddig tudják a cégek "lenyelni" ezt a veszteséget.

A tarifák csökkenése mellett, az online alkuszok adatai alapján, kijelenthetjük, hogy a piacon jelen lévő árkülönbségek nem csökkentek.

Panaszok és kartellgyanú

Binder István, a Felügyelet szóvivője, elmondta, hogy a mostanáig beérkezett kötelező átszerződési kampánnyal kapcsolatos panaszok száma 10 alatti. A panaszok 2 témában érkeztek, az egyik típus a következő éves díjakat "firtatja", a másik csoportnak azzal van gondja, hogy miért jár rosszabbul a régi ügyfél, ha nem bontja a szerződést és köt újat ugyanannál a biztosítónál.

A statisztikai adatok szempontjából a nagy "szezont" a december-januári időszak jelenti, így a panaszokra vonatkozó adatok késleltetve jelennek majd meg.

A kampány közben felröppent a pletyka, hogy néhány biztosító egymással összehangolta tarifáit. A GVH-tól Mihálovits András elmondta, hogy a jelenlegi kötelező biztosítási kampánnyal kapcsolatosan eddig nem kaptak kartell gyanújára vonatkozó bejelentést.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 25. 19:54
79 éves korában érte őt a halál.
Bankmonitor  |  2024. április 25. 16:14
Egy Revolut számlával remekül kiegészítheted a hazai bankszámlád szolgáltatásait. Cikkünkből megtudh...
Kiszámoló  |  2024. április 25. 11:20
Akárhányszor előjön az adózás, egykulcsos-többkulcsos adózás kérdése, úgy tűnik, hogy három emberből...
MNB Intézet  |  2024. április 25. 11:11
Ha valaki lopásra adja a fejét, akkor közgazdaságilag racionális döntés biciklikre specializálódni....
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm