0 °C Budapest

2007-es Kötelező tarifák - Ki mennyiért fogja adni?

Pénzcentrum
2006. október 26. 16:05

Az elmúlt években a biztosítót váltó ügyfelek száma folyamatosan növekedett, s úgy tűnik, kialakult egy 80-100 ezres stabil ügyfélkör, aki immáron két-három éve rendszeresen új biztosítót választ, s a többség ezt Interneten teszi meg. De vajon mennyiben változnak a tavalyi díjak?

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az ügyfélkör rendkívül ár érzékeny, döntésüket csak kisebb mértékben motiválják egyéb szempontok. Ez az ügyfélkör folyamatosan és dinamikusan bővül, szakértők becslése szerint nem elképzelhetetlen, hogy idén novemberben számuk ismét jelentősen növekszik majd - mutatott rá Mestyán András, a CLB Független Biztosítási Alkusz igazgatója.

Az alkuszok a novemberi kgfb-váltásra különösen nagy figyelmet fordítanak. Várhatóan a tarifák egyes biztosítók esetében még tovább fognak bonyolódni, így az idei novemberben megjelenő tarifarendszer már a szakértők számára is komoly kihívást fog jelenteni. A tavalyi novemberi váltásnál hozzávetőlegesen 1,5 millióan tarifáltak interneten keresztül, s közel 100 ezren váltottak, azaz az online alkuszok immáron egyharmados szeletet hasítottak ki a piacból. Tavaly novemberben mintegy 300 ezren váltottak biztosítót. A CLB oldalán tavaly már több mint 150 ezer tarifálást végeztek el, és közel 5000 ügyfél váltott online biztosítót.

Mire számíthatunk?

A tavalyi biztosítóváltás három dobogós helyezettje a három biztosítóegyesület volt. Egyes szakértők szerint a MÁV Biztosítónak régi és leendő ügyfeleivel szemben is díjemelést kellene végrehajtania, bár Mestyán András szerint az sem elképzelhetetlen, hogy az egyesület tartani tudja a tavalyi díjait.

A tavaly szintén eredményes TIR Biztosító Egyesület az idei kötelező kampányban biztosan nem fog részt venni, pontosabban új ügyfeleket nem fogadhat. Díjat a régi ügyfelek miatt köteles azonban hirdetni, s a TIR várhatóan az ügyfeleinek olyan díjat próbál kínálni, amely a maradásra ösztökéli őket.

Az idén 10 éves Közlekedési Biztosító Egyesület az elmúlt pár év során sikerült a társaságnak mind adminisztrációs feladatokban, mind gazdaságilag megerősödni, és már a tavalyi évben is zökkenőmentesen kötöttek meg több tízezer új kötelező biztosítást. Várhatóan a KÖBE továbbra is szeretne piacot szerezni, így feltehetőleg díjaiban csak kisebb változtatásokat fog végrehajtani. Mestyán András szerint "az egyesület díjat fog ott emelni, ahol ezt a kárstatisztikája indokolja, viszont egyes szegmensekben akár még olcsóbb is lehet, mint a tavalyi évben".

A novemberi kampányban részt vevő és piacot szerezni kívánó két egyesület mellé feltehetőleg csatlakozni fog a piacra újonnan belépő Signal Biztosító is. Ahhoz, hogy egy biztosító gépjármű felelősségbiztosítási üzletága stabilan tudjon működni, szakértők szerint minimum 60-70 000 ügyfél szükséges. A biztosító számára meghatározó a minél nagyobb számú szerződő, ezért vélhetően kedvező díjjal fog megjelenni a piacon. Sok pozitív és negatív példa áll a társaság előtt, hiszen pár éve egy másik társaság jelent meg kedvező díjjal, majd rá egy évre komoly díjemelést hajtott végre, aminek következtében veszített ügyfélköréből, és tavaly is ugyanez ismétlődött meg. Feltehetőleg ezt elkerülendő, szegmentált tarifával indulnak, és a kedvezményrendszert fogják úgy alakítani, hogy a számukra fontos ügyfélkörnek kedvező díjat tudjanak kínálni. Várhatóan az interneten keresztül váltó ügyfeleknek online kedvezményt is fognak kínálni.

Az Union Biztosító minden valószínűség szerint év közben kielemezte tavalyi kampányát, és várhatóan egy jól felépített, kockázatarányos és egyes ügyfelek számára rendkívül kedvező díjjal fog megjeleni. Mestyán András a biztosítót is azok közé sorolja, "akik nem feltétlenül dömping díjjakkal, de azért mégis egy-egy szegmensben komoly szerződésállomány növekedést szeretne elérni".

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,9 százalékos THM-el, és havi 82 061 forintos törlesztővel fel lehet venni a Gránit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az MKB Banknál 3,21% a THM; a Raiffeisen Banknál 3,44%; a CIB Banknál és a Gránit Banknál 3,45%; míg az Unicredit Banknál 3,58%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A Groupama Biztosító új értékesítési csatornát indított még tavaly, idén már kampánya is kifejezetten egy meghatározó üzlethálózatra épül, ennek megfelelően már a szupermarketben is lehet kötelező biztosítást kötni. A társaság feltehetőleg megtartja kedvező díjait ott, ahol tavaly is ügyfeleket tudott szerezni, és igyekszik folyamatosan megtartani meglévő állományát.

Az Aegon Biztosító, mint már évek óta, folyamatosan, megfontoltan és tudatosan alakítja díjait. Nem akarnak feltétlenül nagy számban új ügyfeleket szerezni, de veszteni sem akarnak a jó kárhányadú ügyfélkörükből, nem valószínű, hogy komolyabban változtatnak díjaikon, vagy a tarifa struktúráján.

Az UNIQA Biztosító valószínűsíthetően folytatni fogja évek óta tetten érhető taktikáját: nem veszteni semmit az ügyfélkörből, és ha lehetséges, picit növelni azt a megfelelő szegmentálás alapján.

Az OTP Garancia már tavaly is komolyabb módosításokat hajtott végre díjtarifáján, megjelentek új kedvezmények, és több esetben is igen vonzó díjat kínáltak az érdeklődők számára. Szakértők szerint a legnagyobb esélye annak van, hogy tarifájukat még tovább finomítva, kimondottan egy-egy ügyfélszegmensre koncentrálva kisebb állománynövekedést fognak elérni.

A kötelező biztosítási piac több mint felét birtokló két társaság az Allianz Hungária és a Generali Biztosító már tavaly előtt hozzányúlt az addig érintetlen díjstruktúrájukhoz. Az Allianz pontrendszert vezetett be, és a piacon a legjobban ő szegmentálta ügyfeleit terület és kor szerint, míg a Generali kedvezményrendszere kidolgozásában jeleskedett. Mindkét társaság elemi érdeke, hogy ügyfeleit maradásra bírja.

Már tavaly is megfigyelhető volt, idén pedig még jobban erősödni fog a két cég marketing és kommunikációs kampánya, és kiegészítő szolgáltatásokkal, vagy kiváló szolgáltatási színvonalukkal próbálják majd elnyeri az ügyfelek bizalmát.

Az Allianz esetében a díjcsökkenés sem elképzelhetetlen, a Generalinál pedig nagy valószínűséggel új értékesítési csatorna kerül majd bevezetésre egy-egy szegmensre koncentrálva kívánnak majd ügyfeleket megnyerni.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 9. csütörtök
Natália
49. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. december 8. 20:39