16 °C Budapest

Online kötelező - néhány érdekes történet

Pénzcentrum
2006. november 16. 08:00

Az idei kötelező kampányban egyre nagyobb szerepet kapnak az online alkuszok. Novemberre rengeteg online felület és hirdetés zúdult az Interneten kedvezőbb tarifát kereső autósokra. Megnéztük milyen dolgokkal szembesülhetnek a lelkes tarifavadászok.

A biztosító társaságok közül néhányan szövetkeztek nagyobb hipermarketekkel és szinte dobozban kínálják termékeiket.

Az online alkuszok is erősítettek az idei évben. A szinte minden oldalon felbukkanó hirdetések mellett nagyszabású nyereményakciókkal, árgaranciákkal és jelentős kedvezményekkel csábítják a váltani szándékozó ügyfeleket.

Az már most, a kampány derekán is látszik, hogy az ügyfelek jóval nagyobb százalékban veszi igénybe a netes felületeket mint tavaly. Alapvetően az ügyfelek jelentős része érdeklődési szinten meg szeretné nézni a jövő évre vonatkozó tarifái és az új ügyfeleknek kínált tarifák közötti különbségeket. Ebben az esetben előállhat az az érdekes szituáció, hogy jobban megéri az ügyfélnek felmondania a régi szerződését és egy újat kötni ugyanannál a társaságnál. Ebben az esetben még a kártörténeti igazolás beszerzése sem lehet gond.

A másik érdekes dolog, amivel találkozhatunk, hogy a biztosító társaság honlapján található kalkulátor ugyanarra a "forgatókönyvre" más-más tarifát számít, mint az online alkusz honlapján található. Ez alapvetően abból adódik, hogy az online alkuszok kedvezményeket kapnak a szerződések után, illetve a jutalékuk egy részét is átengedik az ügyfeleknek, a piacszerzés miatt.

A különböző online oldalakon kalkulált tarifák is eltérhetnek egymástól, melyet szintén a fenti problémára vezethetünk vissza. Tehát van alkusz aki nagyobb kedvezményt kap, illetve enged át az ügyfeleinek és van aki kisebbet. Ez nem törvényszerű, de előfordulhat.

Kalkuláltunk néhány oldalon és rendszeresen találkoztunk a MÁV és a TIR ajánlataival is. Ez alapvetően nem probléma, de azt nem árt szem előtt tartanunk, hogy ezen társaságok tevékenységét, illetve azok egy részét felfüggesztette a PSZÁF és az még egyáltalán nem biztos, hogy megköthetjük náluk új szerződéseinket. Tehát, érdemes ezen elgondolkozni és a kedvező árak láttán nem rögtön felmondani a régi szerződést, hiszen könnyen pórul járhatunk, ha a felügyelet nem oldja fel a felfüggesztést.

Ne maradj le a 10 millió forintos támogatásról!

Egyre több család igényli a babaváró hitelt. A termék népszerűsége nem véletlen, a feltételek teljesítése esetén ugyanis nem kell visszafizetni az akár 10 milliós támogatást. Külön ki kell emelni, hogy a babaváró program 2021 keretében felvett személyi hitel szabad felhasználású, azaz bármire elkölthető. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a babaváró hitelhez minden bank más feltételeket szab: például más az elvárt minimális jövedelem és a jövedelem terhelhetősége. A megújult Pénzcentrum babaváró hitel kalkulátor az aktuális banki feltételek alapján pontosan megmondja, melyik banknál milyen feltételekkel kaphatsz kamatmentes hitelt. Kalkulátorunkban egy kattintással megtudhatod, hogy a jövedelmed alapján mely bankoknál érhető el számodra a babaváró hitel. Ne maradj le a támogatásról, még akkor sem, ha nem tervezel gyereket, mert ügyesen befektetve még így is megérheti igényelni a babaváró hitelt. (x)

A másik fontos dolog az egyesületek esetében, hogy az online felületeken kalkulált tarifák nem tartalmazzák az egyesületek éves díját, tehát ezeket még érdemes számításba venni a szerződésváltás előtt.

Azonban ezekre a szempontokra többé kevésbé felhívják az ügyfelek figyelmét az online felületek. A kérdés csak az, hogy ki mennyire olvassa el az apró betűs részt és mennyire figyel inkább a számokra.
Igaz még a kampányidőszak közel sem ért véget és kétség kívül, kemény hajrá várható, de az már most látszik, hogy a fellendülő on-line-piac növekedési üteme továbbra is töretlen marad, sőt egyre gyorsul. A nagy online alkuszok mögé egyre több szereplő zárkózik fel, és kínálja szolgáltatásait a Neten.

Ebbe a versenybe előbb-utóbb kénytelenek lesznek beszállni a nagy biztosítók is. Már az ő honlapjaikon is köthetők online a termékek, igaz az összehasonlításra itt már nincs mód, és alapvetően a legtöbb cég az off-line értékesítésre helyezi a hangsúly.

A kötelező piac két legnagyobb szereplője, a Generali és az Allianz az idei kampányban jelenleg vesztes pozícióban tartózkodik. A verseny nagy befutói jelenleg a kisebb társaságok és az egyesületek.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 14. péntek
Bonifác
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?