A szokatlanul viharos Tisza és az erős sodrás is nehezítette a mentést, amelyben több tucat önkéntes szakember vett részt.
Hiába a külföldi sajtóban felröppent pletykák, a kínai BYD nem halasztja el a szegedi autógyár építését – sőt, minden eddiginél elszántabban folytatják a beruházást Magyarországon. Erről Joó István, a HIPA vezérigazgatója és kormánybiztos tájékoztatta a nyilvánosságot keddi közleményében, reagálva a gyár esetleges törökországi elhelyezéséről szóló hírekre, melyeket "fake news"-nak nevezett.
A Reuters még kedd délelőtt arról írt, hogy a szegedi üzem csak 2026-ban kapcsolhat rá a sorozatgyártásra, és az első két évben a gyártási volumen jelentősen elmarad a tervezett kapacitástól.
A BYD központja most megerősítette: a szegedi munkálatok zavartalanul folytatódnak, az építkezés már 2024-ben elkezdődött a 300 hektáros területen. A gyár több ezer munkahelyet teremt, és a beszállítói hálózaton keresztül a hazai gazdaság számos szereplője profitálhat.
A kínai óriásvállalat elkötelezettségét erősíti az is, hogy Hollandiából Budapestre költözteti európai üzleti központját, amely várhatóan legalább 2000 magasan képzett szakembernek kínál álláslehetőséget.
Emellett két nagyszabású, összesen 250 millió eurós kutatás-fejlesztési projektet indít hazai egyetemekkel közösen:
Az első, 105 millió eurós program egy olyan vezetést segítő rendszert fejleszt, amely mesterséges intelligenciával tanulja a forgalmi helyzeteket.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A második, 141 millió eurós beruházás célja a hajtáslánc-technológia fejlesztése, az elektromos autók teljesítményének és energiahatékonyságának javításával.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








