Augusztusban 8649 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami éves összevetésben 6,6 százalékos növekedést jelent, ugyanakkor a 2023-as szinthez képest enyhe visszaesést mutat.

Itt az idei nagy autós tetőbox teszt: neves termékek buktak el, messze nem a legdrágább a legjobb
Különösen egy síelés során válhatnak nélkülözhetetlenné a tetőboxok. Az ADAC 13 kompakt tetőboxot tesztelt minőség és biztonság szempontjából, köztük autógyártók és neves tartozékgyártók modelljeit. Kiderült, melyiket éri meg a legjobban megvenni.
Különösen egy síelés során válhatnak nélkülözhetetlenné a tetőboxok, amelyekben azokat a csomagokat és tárgyakat szállíthatjuk, amelyek nem – vagy már nem – férnek el a csomagtartóban. A tetőboxok 300 és 600 liter közötti térfogattal érhetők el, és méretüknek illeszkednie kell az autó méretéhez.
Az ADAC aktuális tesztjében 13 kompakt tetőboxot vizsgált meg, például VW Golf típusú autóhoz illeszkedő modelleket. Az árak 300 és 900 euró (124 ezer és 373 ezer forint) között mozognak, míg a gyártók által megadott térfogat 340 és 430 liter között van.
A teszthez kiválasztott tetőboxoknak két alapfeltételt kellett teljesíteniük: alkalmasak legyenek sílécek (175 cm hosszú) és nyári utazáshoz szükséges tárgyak szállítására. A biztonsági tesztekhez négy pár sílécet és sícipőt használtak.
Hogyan tesztelték a tetőboxokat?
A teszt szempontjai között szerepeltek a balesetbiztonsági jellemzők, a stabilitás hirtelen kormánymozdulatoknál, valamint a kezelés, a konstrukció és az időjárásállóság.
Egy jó tetőboxnak számos elvárásnak kell megfelelnie: könnyen rögzíthető, ütésálló, vízálló, jól szerelhető, és nagy térfogatot kínál alacsony saját tömeg mellett. Emellett fagyállónak, aerodinamikailag kedvezőnek és univerzálisan használhatónak kell lennie.
Győztesek és vesztesek
Egy jó tetőbox nem feltétlenül drága. Az ATU által kínált Norauto Bermude 300 tetőbox 350 eurós (kb. 145 ezer forintos) árával a teszt ár-érték győztese lett, bár kényelmi szempontból elmarad a legjobbak mögött.
A teszt győztese az Audi tetőboxa (830 euró, azaz kb. 344 ezer forint), amely a Thule gyártótól származik. Kiemelkedő eredményeket ért el a töréstesztben és a dinamikus vezetési jellemzők kategóriájában, például kormánymozdulatok és fékezési tesztek során. Ugyanakkor a 23 kg-os súly és a "Power-Click System" rögzítési mechanizmus javításra szorul.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,22 százalékos THM-el, havi 143 171 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az K&H Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az UniCreditnél 6,64% a THM, míg a MagNet Banknál 6,76%; az Erste és a CIB Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál pedig 7,00%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Northline (549 euró, azaz 227 ezer forint) és a VDP (390 euró, kb. 160 ezer forint) tetőboxok viszont megbuktak az ADAC városi töréstesztjén, mert terhelés alatt leváltak a tetőcsomagtartóról, ami baleset esetén veszélyes lehet. A VDP modell a hidegtűrési teszten is gyengén teljesített: -20 Cesius fokon a fedele eltört, miután egy 2,5 kg-os tárgy esett rá 1 méter magasságból.
Nehézségek
Néhány tetőbox, például a Škoda modellje, szerelése türelmet igényelhet, akár 30 percig is eltarthat. Az egyszerűbb rendszerek közé tartozik az Atera, Audi, Mercedes, Hapro és Thule tetőboxoké.
A BMW tetőboxa kizárólag speciális BMW tetőcsomagtartóval kompatibilis, ezért csak egy adott járműmodellre illeszkedik. Más autókhoz új csomagtartó szükséges, idegen márkákra pedig egyáltalán nem illeszthető.
Az Audi, Northline és Thule tetőboxok térfogata körülbelül 10%-kal kisebb a gyártói adatoknál, míg a VDP modellnél ez az eltérés 20% volt (80 literrel kevesebb).
A tetőbox terhelhetősége az autó engedélyezett tetőterhelésétől függ, amelyet az autó kézikönyve tartalmaz. Például egy VW Golf esetében a tetőterhelés 75 kg, amelyből le kell vonni a tetőbox (pl. Mercedes: 23,9 kg) és a tetőcsomagtartó (5,1 kg) súlyát. Ez 46 kg maximális terhelést eredményez.

-
Ezért éri meg az elektronikus fizetés: megszólaltak a magyar vállalkozók - videó
Az elektronikus fizetési lehetőségek biztosítása ma már nem csupán opció, hanem a sikeres vállalkozás alapfeltétele.
-
Fizetési meghagyásos eljárás: gyors és hatékony megoldás a lejárt tartozások behajtására
Az adósok többsége elismeri a követelést a MOKK szerint.
-
Biztonság és kiszámítható hozam a műtárgypiacon (x)
A műkereskedelem egyre inkább felértékelődik a befektetők körében, hiszen stabil hozamot és megbízható menedéket kínál a gazdasági ingadozások idején.
-
Szeptemberben is SPAR Kupon Kánaán! (x)
Kapcsold turbóra az őszi bevásárlást! Gyűjtsd be 2025. szeptember 1. és 3. között a SPAR kuponokat!


