Bár az EU a hírek szerint eltörli a belső égésű motoros autók 2035-től tervezett tilalmát, Németországban komoly vita kíséri a döntést.
Az első félévben a kötelező biztosítások átlagdíjának 1 százalékos emelkedése - lényegében stagnálása - mellett a szerződések száma 19 százalékkal nőtt éves szinten az egyik legnagyobb alkuszcégnél. A cascobiztosítások díja 22 százalékkal nőtt, ennek ellenére 11 százalékkal több kötés született.
Emelkedéssel zárta az autóbiztosítási piac az idei első félévet, a Netrisknél megkötött kötelező felelősségbiztosítások és cascobiztosítások száma is nőtt - közölte a társaság. 2024 első félévében összesen 326 ezer kötelező felelősségbiztosítási szerződést kötöttek az alkuszcégen keresztül az érintettek, ami 19 százalékos emelkedésnek felel meg az előző év azonos időszakéhoz képest.
Bár a szerződéskötések a kötelező esetében jelentősen emelkedtek, a díjakra ez nem igaz. Az idei első félévben a Netrisknél kötött szerződések esetében az átlagdíj 58 900 forint volt, ami 1 százalékos drágulást, gyakorlatilag stagnálást jelent és messze elmarad az inflációtól
- mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója. A személygépkocsik esetében a kgfb-átlagdíj 56 500 forint volt, idén átlagosan több mint 42 ezer darabot kötöttek havonta a cégnél. A szakember hozzátette, hogy a cascobiztosításoknál más a helyzet: az átlagdíj 22 százalékkal 170 700 forintra emelkedett a múlt év első feléhez képest. A jelentős díjemelkedés ellenére a Netrisknél 11 százalékkal több, összesen 17 100 cascoszerződést kötöttek az első félévben.
A szakember szerint a cascónál látható szerződésszám-növekedés a drágulás ellenére azzal is magyarázható, hogy sokan a magas autóárak és szervizdíjak miatt inkább így próbálják elejét venni egy-egy nagyobb, esetleges balesetből fakadó kiadásnak.
Mennyiért biztosíthatóak a slágermodellek?
A cég publikálta az összesített adatok mellett a legnépszerűbb márkák autóira vonatkozó féléves átlagdíjakat is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Suzukik esetében a kötelező biztostás éves átlagdíja kevesebb mint 46 ezer forint volt, ami 5 százalékos csökkenésnek felel meg éves szinten. A Fordoknál 6 százalékkal 64 ezer forint alá süllyedt ez az összeg. Az Opelek, Volkswagenek esetében az átlagos díj 6 és 4 százalékkal 59 ezer, illetve 64 ezer forintra mérséklődött. A Toyotákra szóló kötelezők 55 ezer forintba kerülnek, ez 1 százalékos visszaesést jelent. Ugyanakkor a Daciáknál 9 százalékkal 47 ezer forint fölé nőtt a díj.
Besnyő Márton szerint a legnépszerűbb márkák többségénél látható csökkenés köszönhető annak is, hogy a szóban forgó modelleket hosszabb ideig tartják meg az autósok, így balesetmentes közlekedés esetén egyre feljebb lépnek a bonus-malus-ranglétrán, ami jelentősen csökkentheti az aktuális díjat.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








