A téli turisztikai szezonban szigorúan fellépnek az autópályákról dugó esetén lehajtó tranzitforgalommal szemben.
A használt kocsik iránti kereslet várhatóan 2023-ban sem enyhül a magyarországi autópiacon - derül ki az egyik értékesítő adataiból.
Az országos kereskedői hálózattal rendelkező Das Welt Auto értékesítési igazgatója, Tóth Péter szerint az új autó szegmens továbbra is a hosszabb szállítási időkkel küzd, és ez a használt járművek felé fordítja a vevői érdeklődést. Az utánpótlás beszerzése azonban változatlanul korlátozott - mutatott rá -, így a használt autók árának csökkenése nem várható a közeljövőben.
Az értékesítési igazgató összegzése szerint a használt piac számára a tavalyi év erősen indult, majd a februárban kirobbanó háború hatására márciusban és áprilisban visszaesett az érdeklődés. A háború azonban hatással volt az új autók kiszállítási idejére, ami újból a használt autók irányába terelte a figyelmet, így szűkülni kezdett a kínálat, és emelkedésnek indultak az árak.
A kereslet és a kínálat az év végére egyenlítődött ki. A lendület mérséklődésében Tóth Péter szerint szerepet játszott, hogy érzékelhetően csökkent a finanszírozási kedv: amíg az év elején minden második szerződéshez finanszírozás is kapcsolódott, addig az év végére 30 százalékosra csökkent ez az arány.
A Datahouse adatait idézve kiemelte, hogy 830 ezer átírással újabb rekordév született 2022-ben, bár mindössze 1,2 százalékos volt a növekedés az előző évhez képest. Az összértékesítésből a használtautó-kereskedők 213 ezer eladott autóval, 25 százalékos részesedéssel zártak. A cég 2022-ben 6278 autót értékesített országos hálózatában, míg egy évvel korábban ez a szám 7442 volt - ismertette.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A hazai átírásoknál közel 50 százalékban az alsó-középkategóriás és a kisméretű autók domináltak. A legkeresettebb márka ezúttal is az Opel, a Volkswagen és a Suzuki volt.
A cég tapasztalatai szerint Magyarországon továbbra sem csökken a dízel autók iránti kereslet, az elszálló üzemanyagköltségek miatt pedig egyre többen keresték az alternatív hajtású modelleket.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







