A teljes tiltás helyett 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás‑csökkentést várna el a gyártóktól az Európai Tanács.
Az utóbbi évtized áttételes terjeszkedése után saját néven lép az európai piacra a Geely nevű kínai autóipari óriás. A cég érdekeltségei közé tartozik egyebek mellett a Volvo, a Polestar, a Lotus, valamint a Proton és tavaly több mint 2,2 millió személyautót gyártott. Az uniós terjeszkedésről pénteken, Budapesten írtak alá megállapodást, jövőre pedig Magyarország, Csehország és Szlovákia részvételével indul az autók forgalmazása.
A Geely első, nálunk is kapható modellje a Geometry C elektromos autó lesz. A típus egy középkategóriás, kupé tetővonalú SUV, amelyet kétszáz lóerős motor hajt, és 53 valamint 70 kilowattóra kapacitású akkumulátorral lesz rendelhető. Kiviteltől függően, a hivatalos WLTP mérési ciklus szerint elérhető hatótáv 356, illetve 475 kilométer. Hivatalos árat egyelőre nem közölt a forgalmazó, de a Villanyautósok portál szerint 15-20 millió forint körül várható az összeg.
A kínai márka érkezésétől nem is elsősorban az ár miatt tarthatnak az európai gyártók, hanem mert származási országa hatalmas erőforrásokkal rendelkezik a villanyautók akkumulátorának és egyéb alkatrészeinek előállítására. Ezeket a cégeket nem érintik olyan súlyosan a globális ellátási problémák sem, vagyis hamarabb tudják teljesíteni a megrendeléseket, mint legfőbb versenytársaik.
Nem a Geely lesz az első kínai gyártó a magyar autópiacon, hiszen idén egyszerre huszonkét márkakereskedéssel kezdte meg működését az angol eredetű, ám szintén kínai tulajdonban lévő MG, amelynek legolcsóbb modelljét a Suzuki népszerű családi autói, az S-Cross és a Viatara ára alá lőtték be.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








