Több autó is lerobbant, miután vízszennyezett benzint tankoltak az M7-es autópálya egyik Shell-kútjánál.
A 480 forintos árplafon bevezetéséig közel 40 százalékkal többe került az idei üzemanyagárakkal 100 kilométert autózni, mint tavaly. A lépést a K&H aktuális felmérésében értékelték az autósok, 45 százalékuk sokat autózik, ezért komoly megtakarítást jelent nekik. 11 százalékuk viszont olyan ritkán ül volán mögé, hogy nem érzékeli a korlátozás hatását, az autósok 7 százaléka pedig az állította, nem számít nekik a 480 forintos plafon.
Elszabadultak idén az üzemanyagárak. Novemberben a 95-ös benzin átlagára 498 forint, a gázolajé 504 forint volt a hivatalos adatok szerint, szemben az egy évvel korábbi 358 és 369 forinttal. Egy 8 literes átlagfogyasztású autóval 100 kilométer megtétele 37-39 százalékkal drágult tavalyhoz képest.
Az árrobbanás miatt november közepén hatósági árplafon lépett életbe, ennek értelmében a sima 95-ös benzinért és gázolajért literenként maximum 480 forintot számlázhattak a kutak. A K&H biztos jövő index választ ad arra, hogy a megkérdezett, autóval rendelkező háztartások mit szóltak az árplafon bevezetéséhez.
- 45 százalékuk azt mondta, sokat autózik, ezért komoly megtakarítást jelent a korlátozás bevezetése.
- A keleti országrészben 53 százalék nyilatkozott így, a Budapestet is magában foglaló központi régióban viszont csak 34 százalékuk volt ezen a véleményen.
- 31 százaléka a válaszadóknak azt mondta, hogy bár keveset autóznak, de a kisebb összegű megtakarítás is lényeges számukra.
- 11 százalék olyan keveset vezet, hogy nem érzékeli a különbséget.
- 7 százalék állította azt, hogy sokat autózik, és ez a pár ezer forint megtakarítás nem számít.
- 6 százalék nem tudta értékelni az árplafon hatását.
Az autósok memóriáját is “tesztelte” a kutatás: vissza kellett emlékezniük arra, hogy tavaly ősszel mennyiért vásárolták az üzemanyagot. Akiknek benzines autójuk volt, átlagosan 384 forintos árat mondtak, a dízelmotoros autók tulajdonosai pedig 396 forintra emlékeztek. Bár kicsit magasabb árat említettek a hivatalos KSH-statisztikánál, valamint a töltőállomások árait naprakészen figyelő holtankoljak.hu adataiban szereplőnél, de pontos becslésnek mondható.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








