Az 1762-ben elkészült késő barokk remekmű, amely Oceanust, a vizek istenét ábrázolja.
Idén februárban a DataHouse adatai szerint 10 566 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami a tavaly februári 13 084 darabhoz képest több mint 19 százalékos visszaesést jelent.
"A koronavírus miatt bevezetett korlátozások életbe lépése óta átlagosan mintegy 20 százalékkal kevesebb használt autó érkezik külföldről. A mostani értékek is azt mutatják, hogy ameddig jelentősebb enyhítésre nem kerül sor, a piac továbbra is takarékon fog működni - magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
A gátló tényezők közül a legfontosabb a határok szeptember óta fennálló lezárása a magánforgalom előtt, ami visszafogja a magánimportot is. További korlátozást hozott az idei év kezdetén a honosítási szabályok szigorítása, ami különösen az idős használt autók forgalomba helyezését nehezítette meg. Ez a kijelölt vizsgabázisok szűkös kapacitásaival párosulva szintén sokak kedvét elvehette a külföldi autók behozatalától. Emellett az eredetileg reméltnél hosszabb ideig elhúzódó gazdasági bizonytalanság is csökkenti az autópiaci keresletet.
Az év első két hónapjában behozott valamivel több mint 20 ezer használt autó összetétele az előző évhez képest a kisebb autók felé tolódott el. A kisautók és az alsó-középkategóriás autók részesedése az importból a tavaly ilyenkor kimutatott 42-ről 46 százalék fölé emelkedett. Az importot korábban szintén jellemző státuszmárkák közül az Audi és a BMW az ötödik és hatodik helyet foglalja el, miközben a Mercedes a Hyundai mögé kerülve immár csak a nyolcadik. A legnépszerűbb importmárkák listájának első négy helyén a Volkswagen, az Opel, a Ford és a Toyota szerepel.
A használtautó-import mértéke az idei év első két hónapjában összesen 20 459 darab volt, 21 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 25 981-es mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 19 760 volt, ami közel 7 százalékkal marad el az egy évvel korábbi 21 191-es értéktől.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








