Sokan, akik eddig bizonytalanok voltak, így inkább visszatérhetnek a benzines vagy dízel autókhoz.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint több mint 2,6 millió darab 2020-ra megváltott éves országos és megyei autópálya-matrica érvényessége jár le 2021. január 31-én éjfélkor. Azt követően az említett e-matricák nem használhatóak a hazai díjköteles gyorsforgalmi utakon, viszont csaknem 1,7 millió tavalyi matrica helyett nem vettek még ideit az autópálya-használók.
"A 2021-es esztendőre a tavalyi éves országos és megyei autópálya-matricák több mint 65 százalékát még nem vásárolták meg a közlekedők, ez mintegy 1,7 millió darab ilyen típusú vignettát jelent." - mondta Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette:
A NÚSZ Zrt. Üzleti Intelligencia Osztályának adatai szerint az idei évre a mai napig több mint 915 ezer darab éves országos és megyei e-matrica fogyott, ezek közül valamivel több, mint 243 ezer éves országos és bő 672 ezer - szintén éves érvényességű - megyei autópálya-matrica kelt el.
Előbbi olyan járművekre vonatkozik, mint a hazai rendvédelmi szervek által üzemben tartott, vagy megkülönböztető jelzés használatára jogosult gépjárművek. Utóbbi pedig - a határidő tekintetében - a nagycsaládosokat érinti. Részleges díjmentességre a mozgáskorlátozottak is jogosultak, azonban az ő esetükben nem szükséges a bejelentést évente megújítani a kedvezmény igénybe vételéhez.
Az autópálya-matricák beszerzéséhez a NÚSZ Zrt. a saját, mobiltelefonra is optimalizált ematrica.nemzetiutdij.hu oldalát ajánlja, ahol kényelmi díj nélkül intézhető a vásárlás, és az azt igazoló bizonylatot/nyugtázó értesítést sem kell megőrizni az érvényesség lejárta után két évig. Ráadásul ezen a felületen minden adatot csak egyszer kell megadni, így a későbbi vásárlások során elkerülhetők a tévesztésekből (pl.: rendszámelírás) fakadó kellemetlenségek, és itt egészen biztosan hiteles és pontos információt találnak a közlekedők arról, hogy milyen e-matricát vásároltak, és az pontosan meddig érvényes.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








