Vasárnap borongós marad az idő, hétfőn már felszakadozik a felhőzet, szerdáig napsütéses idő valószínű.
Újabb rekord dőlt a hazai használtautó-piacon a harmadik negyedévben: az időszak során mintegy 180 ezer használtautó adásvétele zajlott, szemben az előző negyedévi 173 ezerrel. Eközben az átlagárak is 3,2 százalékkal kúsztak feljebb.
"Az eladott autók összértéke csaknem másfélszerese volt a tavalyi év elején tapasztalt mértéknek - magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. - Az év közepétől újra felgyorsult a használtautó-import, ami egyrészt közvetlenül, másrészt a lecserélt autók eladása miatt is növeli a hazai használtautó-piac forgalmát is. Az év egészében akár a 700 ezret is elérheti a hazai adásvételek száma, szemben a tavalyi 620 ezerrel."
Az árak is meglódultak
A külföldi autópiacokon az általános gazdasági fellendülés, valamint a kelet-európai autóvásárlók fokozódó kereslete miatt az elmúlt 12 hónapban emelkedni kezdett a használt autók vételára is. Mindez áttételesen a hazai használt személyautók átlagárát is feljebb nyomta, mégpedig jóval a 2 százalékos inflációt meghaladó mértékben.
A piacon kisebb létszámban jelen lévő egyterűeken kívül - itt 13 százalékos volt a drágulás- a legnagyobb áremelkedést az alsó-, valamint a közép- és felső-középkategóriás autók szenvedték el, amelyekért átlagosan 9-9 százalékkal kellett többet fizetni. Mind a nagykocsik, mint a mini- és kisautók kategóriájában 4,5 százalék körüli mértékben nőtt az árcédulákon szereplő átlagos összeg, egyedül a terepjárók értéke követte a pénzromlás ütemét.
Továbbra is öt márka uralja
Az első kilenc hónap során itthon értékesített használt autók mintegy fele (49%) öt márka valamelyikét képviseli. 14 százalékos részarányával továbbra is az Opel vezet, a második legjobban forgó márka a Suzuki, tíz százalékos részesedésével. Őket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi. A külföldön vásárolt autók népszerűségi sorrendje ettől jelentősen eltér: a beérkezett használt autók fele (52%) sorrendben az alábbi emblémák egyikét viseli: Volkswagen (12%), Opel (11%), Ford (10%), illetve BMW (7%), Audi és Mercedes (6-6%).

Ennyi volt, nem gyártják többet ezeket a slágerautókat: a magyar vásárlók sem fognak örülni a hírnek
A svéd Volvo jelentős mérföldkőhöz érkezik jövőre, kivezetik kínálatukból a dízel autókat.

Drasztikusan átalakul a magyar gasztronómia a klímaváltozás miatt: komoly szemléletváltás kell a hazai konyhákban.
Ha egymás mellé tennénk mind a 2800-at, az Atlanti-óceánig is eljuthatnánk; utunk során pedig tökéletesen kirajzolódna egy a magyar társadalomról szóló szubjektív látlelet.
Már csak 500 nevező kell, hogy magyar Guinness-rekord szülessen októberben! A cél továbbra is, hogy ezren rúgjanak büntetőt az Országos Tizenegyesrúgó Bajnokságon.
A művészről eddig még nem készült monográfia, ezt a hiányt pótolja az ősszel megjelenő, kétnyelvű (magyar és angol) művészeti album készül.
-
Az élelmiszer-infláció letöréséhez nem elég a 6 árharcos multi élelmiszerlánc (x)
Az élelmiszer-inflációban jelenleg gyengülés tapasztalható, amiben a multinacionális élelmiszerláncok árpolitikája is fontos szerepet játszik.
-
Tudatos döntések és kiszámíthatóság (x)
A dm döntési folyamataiban kiemelten fontos szerepe van a fenntarthatóságnak.
-
Hogyan támogatja az innováció a fenntarthatóságot? (x)
A jövő társadalma akkor lesz fenntartható, ha a tudásba fektet
- Új országos rekord született Debrecenben
- Baán László: aki bejön az új Renoir-kiállításra, azt fogja érzékelni, hogy az élet szép
- Megdöntötték a női maratonfutás világcsúcsát, nem is kevéssel
- Nem mindennapi állapotba kerültek ezek a magyar tavak - fotó
- Magyarországra jött az 1040 méter mélyről kimentett barlangász
- Orral a vízbe gurult egy autó Budapesten
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


