A kormány rendeletmódosítási tervezete szerint 2026 januárjától emelkedik a műszaki vizsgák során fizetendő környezetvédelmi hozzájárulás díja.
Újabb rekord dőlt a hazai használtautó-piacon a harmadik negyedévben: az időszak során mintegy 180 ezer használtautó adásvétele zajlott, szemben az előző negyedévi 173 ezerrel. Eközben az átlagárak is 3,2 százalékkal kúsztak feljebb.
"Az eladott autók összértéke csaknem másfélszerese volt a tavalyi év elején tapasztalt mértéknek - magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. - Az év közepétől újra felgyorsult a használtautó-import, ami egyrészt közvetlenül, másrészt a lecserélt autók eladása miatt is növeli a hazai használtautó-piac forgalmát is. Az év egészében akár a 700 ezret is elérheti a hazai adásvételek száma, szemben a tavalyi 620 ezerrel."
Az árak is meglódultak
A külföldi autópiacokon az általános gazdasági fellendülés, valamint a kelet-európai autóvásárlók fokozódó kereslete miatt az elmúlt 12 hónapban emelkedni kezdett a használt autók vételára is. Mindez áttételesen a hazai használt személyautók átlagárát is feljebb nyomta, mégpedig jóval a 2 százalékos inflációt meghaladó mértékben.
A piacon kisebb létszámban jelen lévő egyterűeken kívül - itt 13 százalékos volt a drágulás- a legnagyobb áremelkedést az alsó-, valamint a közép- és felső-középkategóriás autók szenvedték el, amelyekért átlagosan 9-9 százalékkal kellett többet fizetni. Mind a nagykocsik, mint a mini- és kisautók kategóriájában 4,5 százalék körüli mértékben nőtt az árcédulákon szereplő átlagos összeg, egyedül a terepjárók értéke követte a pénzromlás ütemét.
Továbbra is öt márka uralja
Az első kilenc hónap során itthon értékesített használt autók mintegy fele (49%) öt márka valamelyikét képviseli. 14 százalékos részarányával továbbra is az Opel vezet, a második legjobban forgó márka a Suzuki, tíz százalékos részesedésével. Őket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi. A külföldön vásárolt autók népszerűségi sorrendje ettől jelentősen eltér: a beérkezett használt autók fele (52%) sorrendben az alábbi emblémák egyikét viseli: Volkswagen (12%), Opel (11%), Ford (10%), illetve BMW (7%), Audi és Mercedes (6-6%).
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








