A töltőállomás meghibásodása miatt tankolt vizet több autós is az egyik Shell benzinkúton - derült ki a társaság vizsgálatából.
Hamarosan a P betűvel kezdődő rendszámtáblák kerülnek a járművekre, mivel az N karakteres rendszámtáblák hamarosan elfogynak - mondta a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának szóvivője. O és Q betűvel azért nem kezdődnek rendszámok, mert ezek problémákat okozhatnak a rendszámfelismerő rendszereknél - indokolta Társi-Riczkó Mária.
"Jelenleg az N betűvel kezdődő betűkombinációval ellátott rendszámok vannak forgalomban. Amikor ezek kifutnak, a P karakterrel kezdődő rendszámokat fogjuk gyártani" - közölte a szóvivő. Az indoklás szerint azért nem kezdődhetnek O karakterrel a rendszámok - ahogy az egyébként következne az ABC-sorrendben -, mert ez a karakter könnyen összetéveszthető a Q, illetve a "nulla"-karakterekkel is.
"Ez különösen az automatikus rendszámfelismerő rendszereknél jelenthet azonosítási problémákat például az autópályákon vagy a parkolóházakban elhelyezett rendszereknél" - tudatta Társi-Riczkó Mária. Hozzátette, hogy Q betűvel kezdődő rendszám sem lesz forgalomban.
A P betűvel kezdődő rendszámokat nagyjából decemberben kezdik el gyártani. "A meglévő adatok és a tapasztalatok alapján körülbelül 2030-ra futhat ki a 3 betű - 3 szám karakterű rendszámtábla, amit most használunk. Ez távlati időpont, és még nincsenek információink arról, hogy ezután milyen típusú és milyen karakterekből álló rendszámtáblák kerülnek majd forgalomba Magyarországon" - mondta el Társi-Riczkó Mária.
Ugyanakkor, hogy a Q és az O betű azért nem esik ki teljesen, középső betűként mindkettő szerepelhet. Vagyis első és harmadik betűként nem, csak középen használhatjuk majd.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
"Korábban is volt már arra példa, hogy egyes betűk és betűkombinációk szándékosan kimaradtak. A három betűkarakterből ugyanis értelmes magyar szavakat lehet alkotni, amelyek között vannak természetesen obszcén szavak is, így az ezekkel a karakterekkel rendelkező rendszámtáblákat le sem gyártjuk, és forgalomba sem kerülnek" - mondta a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának szóvivője.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








