Donald Trump elnök által ígért kékgalléros munkahelyek bővülése helyett a fizikai munkát igénylő ágazatokban folyamatos leépítések tapasztalhatók
A müncheni Oktoberfest szervezői szombaton átmenetileg lezárták a fesztivál bejáratait a túlzsúfoltság miatt, ami pánikszerű jelenetekhez vezetett a látogatók körében - jelentette a Deutsche Welle. Egy müncheni városi szóvivő szerint délután 5 óra körül mintegy 300 000 látogató tartózkodott a Theresienwiese fesztiválterületen.
A szeptember 20-tól október 5-ig tartó müncheni Oktoberfest félidejénél tömegkezelési kérdések merültek fel, miután szombaton mintegy 30 percre lezárták a fesztivál bejáratait. A német nyelvű hangosbemondó magyarázat nélkül szólította fel a látogatókat a távozásra, ami további zavart okozott. Több látogató a közösségi médiában panaszkodott, hogy csapdába estek a tömegben. "Közel voltunk a tömeges pánikhoz", írta egy nő az Instagramon, hozzátéve, hogy attól félt, "halálra tapossák". Egy másik látogató "rendkívül veszélyesnek" írta le a helyzetet, ahol az emberek sikoltoztak és sírtak.
A jelentések szerint két látogatót pánikroham miatt kellett ellátni, de sérülés nem történt. "Nem volt előre látható, hogy ilyen gyorsan megtelik minden", magyarázta Christian Scharpf rendezvényszervező. Az Oktoberfesten a sátrak két műszakban működnek: nappali és esti váltásban. A váltás általában délután 5 órakor történik. A torlódásokat az okozta, hogy túl sokan próbáltak egyszerre be- és kilépni a sátrakból.
Egy müncheni városi szóvivő szerint délután 5 óra körül mintegy 300 000 látogató tartózkodott a Theresienwiese fesztiválterületen. Ezért zárták le ideiglenesen a bejáratokat, amíg a már bent lévő látogatók megtalálták új helyüket a sátrakban. A belvárosból érkező metrók nem álltak meg a Theresienwiese állomáson a lezárás ideje alatt, és a rendőrség közösségi médián keresztül kérte: "Kérjük, kerüljék el az Oktoberfestet ebben az időszakban." A szóvivő szerint az eset szokatlan, de nem példa nélküli, korábban is előfordult már, hogy ideiglenesen le kellett zárni a területet.
Millióan látogattak ki 2025-ben
Az Oktoberfest félidejénél a szervezők közzétették az idei látogatottsági és értékesítési adatokat is. A zsúfoltság ellenére a látogatók száma valamivel alacsonyabb, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A fesztivál szervezői szerint múlt vasárnapig mintegy 3,5 millió látogató kereste fel az Oktoberfestet, míg tavaly ez a szám 3,6 millió volt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A sörfogyasztás is elmarad a tavalyi szinttől. Ez talán nem meglepő, hiszen egy korsó sör (1 liter) ára 14,50 és 15,80 euró között mozog az idei fesztiválon. Csak néhány helyen kínálják 15 euró alatt.
Másrészt jelentősen több alkoholmentes italt fogyasztottak – különösen vizet, körülbelül 10%-kal többet, mint 2024-ben. Egyes standokon még a víz is elfogyott. A szervezők szerint ez a meleg időjárásnak köszönhető, a fesztivál első hétvégéjén a hőmérséklet elérte a 30,7 Celsius-fokot, ami az Oktoberfest 1879 óta mért legmagasabb hőmérséklete.
Gyerekek életével játszottak az áruházak: asztalra vág a hivatal, kemény hangű levelet küldtek nekik
Az áruházak a visszahívás ellenére is árusították a csecsemőkben bakteriális megbetegedést okozó tápszereket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








