Tavaly december végére több mint 9 milliárd forint maradt felhasználatlanul a SZÉP kártyákon.
Hiába a szigordó szabályozás, így is könnyen csal néhány termékbemutatós. Méghozzá úgy, hogy kijátszották a vásárlástól való elállás jogát. Azaz lehetetlenné tették, hogy bárki visszakérje a termék árát, ha elégedetlen vele, vagy meggondolta magát.
Idén nyáron új fogyasztóvédelmi szabályozás lépett életbe. A változások értelmében a fogyasztó sokkal könnyebben tehet panaszt, ha vásárlása során átverik, és könnyebben érvényesítheti a jogait, ha szorult helyzetbe kerül - tájékoztatta a Nemzetgazdasági Minisztérium a Pénzcentrumot.
Tipikusan ilyenek a házaló kereskedés egyes fajtái, a(z utazással egybekötött) termékbemutatók, melyek számtalan problémát és komoly anyagi nehézségeket okozhatnak hazánkban elsősorban az idősebb korosztály számára.
Az újítás részeként ezen vásárlásokra vonatkozóan is
Azaz ha valaki mégsem tart igényt az adott termékre, visszakérheti annak árát a vásárlástól számított 14 naptári napon belül. Ha valakit nem tájékoztatnak erről a vásárlás során, akkor ez a határidő tizenkét hónappal hosszabbodik meg.

Azonban hiába a védelem, így is van olyan szervező, aki ki tudja játszani a rendszert, és el tudja érni, hogy ne kelljen visszafizetnie a termék árát, ha a vásárló meggondolja magát. Egy olvasónk mesélte el, őt hogyan verték át. Meghívót kapott egy termékbemutatóra egy étterembe. Itt 30 ezer forintos ajándékcsomaggal és ebéddel várták, no meg a termékismertetővel.
Később kiderült, hiába az elállástól való jog, ebben az esetben nem érvényes. Ugyanis az adott cég elintézte, hogy az étterem legyen telephelyként megjelenítve a hivatalos iratokban annak ellenére, hogy ez nem kézenfekvő a cég tevékenységi köre alapján. Így már nem él a kiemelt védelem, hiszen a vásárlás nem tartozik a telephelyen kívüli szerződéskötés kategóriájába.
A termékbemutatót lebonyolító cég a vásárlástól való elállás jogával trükközött ebben az esetben, amikor azt az adott éttermet, amit az esemény színhelyéül választott, jogilag a telephelyévé tette.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta el a Pénzcentrum kérdésére Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) sajtószóvivője.
Olvasónk abban az esetben léphetne fel a céggel szemben, ha kiderülne, hogy az adott vállalkozásnak vaj van a fején, és vitatható volna például az étterem mint telephely ténye, például oly módon, hogy a vendéglátáson túl nincs valamilyen gazdasági tevékenysége. Ebben az esetben olvasónk beperelhetné az adott vállalkozást.
Ezért is érdemes nagyon alaposan elolvasni a szerződést, amit aláíratnak a vásárlókkal - tanácsolja Fülöp Zsuzsanna. Ebben az esetben valószínűleg abban szerepelt, hogy az étterem a telephely, így a vásárló nem gondolhatja meg magát a termékkel kapcsolatban. Ezek az információk gyakran nem egyértelműen szerepelnek a szerződésben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








