Magyarországon már a higiénia is luxus: több tízezer fiatal lánynak még erre sem telik

2020. január 1. 09:30

Januárban újraindul a rászoruló nőket alapvető higiéniás termékekkel segítő adománygyűjtés. A #nemluxustaska kampány célja, hogy az úgynevezett menstruációs szegénységben élő nők számára olyan adománycsomagokat gyűjtsön, amelyek számukra nélkülözhetetlen eszközökből és intim higiéniás termékekből állnak. Az adományozók ezeket a termékeket egy általuk már nem használt női táskában juttatják el a budapesti és vidéki gyűjtőpontok valamelyikére, ahonnan azok a Magyar Máltai Szeretetszolgálat segítségével jutnak el a rászoruló nőkhöz. Az adománygyűjtés január 2-án veszi kezdetét és egy hónapig tart.

A #nemluxustaska adománygyűjtést először 2018 decemberében szervezte meg három, a nőket érintő társadalmi problémák iránt foglalkozásuk miatt is kifejezetten érzékeny nő. A kezdeményezés kitalálói és szervezői Cserta Szandra, otthonszervezési tanácsadó, a Kívül Belül Boldogság alapítója, Huszka Ági, stílusszakértő és színtanácsadó, valamint Kovács-Pálffy Anna, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkatársa.

Utóbbi szervezet kulcsszerepet játszik a kampány logisztikájában és garantálja, hogy az adományok valóban a menstruációs szegénységben élő nőkhöz jussanak el. A kampány kitalálói eredetileg 100-150 táskányi adományt vártak, de végül több mint tízezer olyan jó állapotú, de már nem használt táska gyűlt össze az adományozók jóvoltából, amelyeket tulajdonosaik boldogan töltöttek meg és ajánlottak fel a jótékony cél érdekében.

A #nemluxustaska kampány ezzel 2019-ben Civil Díjat nyert Legsikeresebb adománygyűjtés kategóriában.

Más országokhoz hasonlóan Magyarországon is sok nő érintett a menstruációs szegénységben, vagyis abban, hogy nem tudja megvásárolni a számára alapvető fontosságú intim higiéniás termékeket. Ez nem csupán egészségügyi kockázatot jelent, de megfosztja a nőket méltóságuktól és szégyenérzetet kelt bennünk. A #nemluxustaska kampány erre kívánja felhívni a figyelmet és az a célja, hogy az adománygyűjtés révén hozzájáruljon a probléma megoldásához.

A hajléktalan nők a legkiszolgáltatottabbak. Közülük sokaknak a rossz körülmények és az állandó stressz miatt elmarad a ciklusuk. Akik mégis menstruálnak, nehezen nyílnak meg egy jellemzően férfi hajléktalanokat tömörítő melegedőben, és a többségben lévő férfi szociális munkások előtt is szégyellik ezeket a napokat

- állítja Kovács-Pálffy Anna, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat hajléktalan emberekkel és felzárkóztatással foglalkozó szociális munkatársa.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A hajléktalan nők mellett azonban ott vannak azok, akik szinte láthatatlanok. Látszólag csinosak és ápoltak, ott utaznak velünk a villamoson, így nem is feltétlenül sejti róluk a környezetük, hogy bajban vannak. Mégis, borzasztóan rossz anyagi körülményeik miatt óriási erőfeszítésükbe telik, hogy megőrizzék emberi és női méltóságukat

- fogalmazza meg a problémát Huszka Ági, a #nemluxustaska kampány egyik alapítója. "A tavalyi kampány legnagyobb sikere a segítségnyújtás elképesztő mértékén túl, hogy Magyarországon is elindult a társadalmi párbeszéd az addig tabunak számító menstruációs szegénységről. Számunkra hatalmas öröm, hogy számos cikk jelent meg a téma kapcsán, és az emberek nem csak elkezdtek beszélgetni a témáról, de adományaik révén cselekvő részeseivé váltak a kampánynak. Bízunk benne, hogy idén is sokakat meg tudunk szólítani, és még több nőnek tudunk segítséget nyújtani." - teszi hozzá Cserta Szandra, a kampány ötletgazdája.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem