A FIFA új, legfeljebb 60 dollárba kerülő belépőszintű jegykategóriát vezet be a részt vevő csapatok szurkolói számára.
Bár Magyarországon az egyik legolcsóbb a kenyér, illetve az egyéb pékáruk ára, azért az elmúlt évben igencsak drágultak itthon is ezek a termékek. Ezzel együtt is, a régiónkban, mi számítunk az egyik legolcsóbbnak, nálunk már csak a románoknál olcsóbb a kenyér. Ezzel szemben Ausztria az EU második legdrágábbjának számít.
2019-ben igencsak nagy különbségek voltak a kenyerek és egyéb pékáruk árát illetően az Európai Unióban. A legdrágább országban ugyanis ezek a termékek majd háromszor annyiba kerülnek, mint a legolcsóbban. Az Eurostat indexálása szerint, ahol az európai átlagot a 100-as árszint jelöli, a kenyér, illetve egyéb cereáliák Dániában voltak a legdrágábbak, 51 százalékkal magasabb az EU-s átlagnál. Ezzel szemben a legolcsóbban a románok tudnak ilyen termékeket vásárolni, náluk ugyanis az unió átlagánál 47 százalékkal olcsóbban lehet hozzájutni kenyérhez.
A teljes EU-s listából kiderült azt is, hogy Magyarországon a negyedik legolcsóbb kenyeret, illetve egyéb pékárut vásárolni. Az uniós átlagnál egészen pontosan 23 százalékkal vagyunk olcsóbbak. Árszínvonal tekintetében Csehország áll hozzánk a legközelebb, de Litvániában is 10 százaléka alatti az eltérés.
Hirtelen pénzre van szükséged? Nézd meg a bankok kölcsönajánlatait Pénzcentrum kalkulátorát!
Ahogy azonban a számokból látszik, Romániánál még nálunk is 25 százalékkal drágább a kenyér, igaz a régióban csak keleti szomszédjaink olcsóbbak még nálunk is. Érdemes kiemelni, hogy nyugati szomszédunk, Ausztria a teljes lista második legdrágábbja. Náluk 33 százalékkal drágább a kenyér az EU-átlagnál, ami azt jelenti, hogy az osztrák határon túllépve igencsak a zsebbe kell nyúlni, majdnem kétszer annyiba van ugyanis a kenyér vagy egyéb pékáru ára, mint idehaza.
Érdemes ezen felül kiemelni azt is, hogy Magyarországon 2 évnyi árszint-stagnálás után, 2018-2019 között majd 2 százalékkal drágultak ezek a termékek. Ez pedig azt is jelenti, hogy felkerültünk a 10 legjobban dráguló ország listájára, már ami a kenyér árát illeti. Az 1,8 százalékos drágulás ugyanis a 8. legtöbb volt az EU-ban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








