Egyre több panasz érkezik a fogyasztóvédőkhöz a csomagküldő cégek és webáruházak működésével kapcsolatban.
A fizetéssel járó adminisztráció csökkentését, a fizetési folyamatok felgyorsítását, valamint az ehhez kapcsolódó pénzügyi ismeretterjesztést és szemléletformálást tűzi ki célul a "Készpénzkímélő Iskolák" kísérleti program. A projekt 2018 márciusában indul legfeljebb 15, meghívásos pályázat útján kiválasztott, innovációra nyitott iskolában. A fejlesztések három fázisban az iskolák gazdasági folyamatait, a szülői befizetéseket, valamint a gyerekek költéseit érintik majd. A cél a pénzügyi tudatosságra nevelés, valamint készpénz helyett a korszerű, elektronikus fizetési megoldások használatának ösztönzése.
A projekt a Mastercard Europe Magyarországi képviselete kezdeményezésére, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Pénziránytű Alapítvány, valamint a Deloitte szakmai támogatásával valósul meg. Az edukációs program pilot fázisában legfeljebb 15 hazai középiskola számára teszik elérhetővé azokat az innovatív megoldásokat, melyek az elektronikus fizetési módok elterjedését ösztönzik - írja közleményében a Mastercard.
A készpénzkímélő megoldásoknak köszönhetően gyorsabban és rugalmasabban intézhetők a pénzügyek, kevesebb sorbanállásra és borítékos befizetésre lesz szükség. A befizetések akár online (otthonról) is kezdeményezhetők. A fizetési felületek használata egyszerű, a befizetések átláthatóbbá, nyomon követhetővé válnak. Mindez a tanárok és a szülők számára is nagy segítséget jelenthet, hiszen mentesülhetnek a gyakran időigényes ügyintézés és adminisztráció terhei alól.
Az NGM támogatásának köszönhetően a program első fázisában POS (banki fizetési) terminálokat telepítenek az iskolai büfékbe és a gazdasági osztályokra, a menzabefizetésnél, illetve tankönyvrendelésnél pedig az interneten való utalást ösztönzik. A Pénziránytű Alapítvány a pénzügyi nevelésben elkötelezett iskolahálózatának mozgósításával, valamint a korszerű pénzkezeléssel kapcsolatos széleskörű tájékoztató és oktatási tevékenységével segíti a diákok, tanárok és a szülők szemléletváltását. Mindez pedig megnyitja az utat a fejlesztés alatt álló webes alkalmazások használata felé. A második fázisban kerül sor az internetes felületek fejlesztésére, illetve az ezeket kezelő munkatársak oktatására. Hosszútávon pedig az önkéntes szülői befizetések és terembérbeadások elektronikus útra terelése lesz a feladat, de a tervek között szerepel a kifejezetten gyerekek számára fejlesztett alkalmazások bevezetése is.
- mondta Hergár Eszter, a Pénziránytű Alapítvány kuratóriumi elnöke.
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








