Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
A koronavírus-járvány ellenére továbbra is viszonylag stabil a tejpiaci helyzet, de néhány nagykereskedőnél megjelentek a dömpingáras importált UHT-tejek és félkemény sajtok, ezért a Tej Terméktanács elnöksége ajánlást adott ki az etikus piaci magatartásról - írta a Világgazdaság hétfőn.
Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója a lapnak nyilatkozva azt mondta: a szervezet szerint a dömpingár hátterében kifejezetten piacromboló szándék, etikátlan piaci magatartás állhat. A magyarországi tejtermelési és tejtermék-előállítási körülmények ugyanis nem térnek el olyan mértékben a környékbeli országok és az EU piacán tapasztalhatótól, hogy indokolt lenne ilyen megdöbbentő különbség a tejtermékek árában.
A terméktanács elnöksége ezért a tejpiaci szereplőkkel folytatott egyeztetés eredményeként ajánlást fogadott el az etikus piaci magatartásról, mégpedig - mint az ügyvezető igazgató kiemelte - tartózkodás és ellenszavazat nélkül.
Az ajánlás szerint etikátlan például az indokolatlan kötbérezés - amikor igazoltan a rendkívüli helyzet az oka a késedelemnek - és az elégséges hazai kínálat megléte esetén olcsó importtejtermékkel történő agresszív áruházi akciózás. Ugyanide tartozik a növényi alapú tejtermékimitátumok megtévesztő kihelyezése, és a máshol felesleggé vált, itthon eladni kívánt dömpingáras termékek értékesítése. Ez utóbbi a terméktanács meghatározása szerint azt jelenti, hogy az adott termék ára azonos időben több mint 5 százalékkal eltér a földrajzi eredete szerinti piaci árától.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében