Az orosz Mere hálózat Basket Plus néven nyitotta meg első magyarországi üzletét, amely a nyitás után több mint egy héttel is tömegeket vonz az alacsony...
Egyre több magyar családnál jelenik meg a lappangó rezsi: főleg a gyerekesek nyúlhatnak a zsebükbe
Lényegesen többet költenek a gyermekes családok hírközlési szolgáltatásokra, mint más háztartások – mutat rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2024-es felmérése. A többletköltség elsődleges oka, hogy a gyermeket nevelők jellemzően több ilyen szolgáltatást vesznek igénybe – streamingelni például a gyermektelen háztartások mindössze 18 százaléka szokott, míg a kettő vagy többgyermekesek körében ez az arány már 69 százalék.
Egy magyar háztartás havonta körülbelül 24 ezer forintot költ hírközlési szolgáltatásokra, az NMHH adatai szerint azonban a családok ezen kiadásai gyermekenként mintegy havi 3400 forinttal növekedhetnek. A magasabb költés oka, hogy a gyermekes háztartások jellemzően többféle hírközlési szolgáltatásra fizetnek elő, mint mások – például nagyobb valószínűséggel rendelnek meg TV- és streaming-szolgáltatásokat.
A hagyományos televíziószolgáltatás hazánkban eleve nagyon elterjedt, a háztartások kilenctizede előfizető, viszont a gyermekeseknél ez az arány csaknem eléri a 100 százalékot. A streamingnél a hatás sokkal szembeötlőbb: a gyermektelen háztartások csupán 18 százaléka mozizik otthon ilyen módon, míg az egygyermekeseknél az arány 39 százalék, a két vagy többgyermekeseknél pedig már 69 százalék. A gyermekes családoknál is a Netflix a legnépszerűbb streaming-szolgáltató, de – az amúgy nem csupán kiskorúaknak szóló tartalmat kínáló – Disney+ nézettsége is kiugróan magas.
Egy háztartás hírközlési kiadásainál a gyermekek életkora is fontos tényező: a fiatalok körében a mobiltelefon-használat 6 éves kor előtt nem jellemző, 12 éves korra azonban szinte általánossá válik. A legifjabb mobilhasználók általában feltöltőkártyával veszik igénybe a kapcsolódó szolgáltatásokat, mivel ezek anyagilag jobban kontrollálhatók, mint a havidíjas előfizetések.
A tanulmány szerint egy gyermek által használt feltöltőkártyás mobilelőfizetés átlagosan havi 4300 forint plusz kiadást jelent a háztartásoknak, míg egy lakossági havidíjas előfizetés havonta átlagosan 6400 forintba kerül. Érdemes megjegyezni, hogy ez még mindig kedvezőbb, mint a felnőtt lakosságra jellemző 8200 forintos átlag havidíjas mobilelőfizetés. A jelenség mögött az áll, hogy a 9-11 évesek nyolctizede már igénybe vesz valamilyen mobilelőfizetést, de mobilinternetet még csak négytizedük használ. A felmérés alapján a fiatalok csak 12-17 éves korukban kezdenek el a felnőttekhez hasonló arányban telefonozni és mobilinternetezni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kutatás arra is rámutat, hogy a családi csomagokkal jelentős összegeket spórolhatnak a gyermeket nevelő háztartások. Ezen konstrukciókkal a családok átlagosan 1600 forinttal csökkenthetik a hírközlési szolgáltatásaik havonta fizetendő díját más előfizetésekhez képest – bár a családi csomagok nagy ütőkártyáját, a családtagok közti ingyenes beszélgetés lehetőségét mára némileg eljelentéktelenítette a mobiltarifákra egyre jellemzőbb korlátlan belföldi hívás lehetősége.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








