Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Szép csendben bekerültek a Lidl termékei egy magyar bevásárló-webshopba: ennyibe kerül a házhozszállítás
Szép csendben, mondhatni fű alatt jelent meg a Lidl rengeteg terméke egy magyar fejlesztésű online bevásárló-felületen 2024 nyarán – szúrta ki a Pénzcentrum. A diszkontlánc, az Aldihoz hasonlóan, tehát nem saját webshopot gründolt, hanem csak a termékei jelentek meg a több kiskereskedelmi láncot is képviselő szolgáltató, az Avokado Online Bevásárlószolgálat platformján. A Lidl Magyarország a Pénzcentrum megkeresésére elmondta, nem járultak hozzá a szolgáltatáshoz, a diszkontlánc védjegyeit jogtalanul használja az Avokado.
A rendszer amúgy hasonlóan működik, mint az Aldi-partner ROKSH-nál, az Avokado is egy olyan bevásárlószolgáltatás, ahol népszerűbb fizikai üzletek termékkínálatát teszik elérhetővé - a Lidl Magyarország közlése szerint jelen esetben hozzájárulás kérése nélkül. Az online felületen kiválasztott termékeket pedig helyetted vásárolják meg az adott boltban és szállítják házhoz a cég futárjai.
Cikkünk megjelenése után a Lidl Magyarország egy állásfoglalást juttatott el a Pénzcentrum szerkesztőségének. A kommentárban leszögezik: "a Lidl Magyarország nem indított webshopot Magyarországon, illetve nem kínál online bevásárlási felületet sem."
A Lidl Magyarország és az Avokado Online Bevásárlószolgálat között nincs együttműködés, az Avokado független vállalkozásként önállóan nyújt szolgáltatást fogyasztói részére. Ennek megfelelően, a Lidl Magyarország nem az Avokado partnere, az Avokado vásárlói pedig nem a Lidl Magyarországtól vásárolnak termékeket, hanem az Avokadotól. Az Avokado nem tűntetheti úgy fel magát, mint a Lidl Magyarország partnere. A szolgáltatásért a fogyasztók felé az Avokado felel, és az Avokado felelőssége a fogyasztók tisztességes tájékoztatása is. A Lidl Magyarország az Avokado részére ügyvédi felszólítást küld azzal kapcsolatban, hogy a fogyasztók részére nyújtson tisztességes tájékoztatást a bevásárlási felülettel kapcsolatban, továbbá szüntesse meg a Lidl védjegy jogellenes használatát
- olvasható a Lidl Magyarország reakciójában.
Szintén cikkünk megjelenése, illetve a Lidl Magyarország kommentárjának publikálása után kiegészítést küldött szerkesztőségünknek az Avokado Group Kft. is. A kommentárban megerősítik, hogy "az Avokado Online Bevásárlószolgáltatás nem a Lidl hivatalos weboldala, webshopja vagy partnere". Hozzáteszik, hogy "az Avokado önmagában sem egy webshop, modelljének lényege, hogy bevásárló szolgáltatást nyújt, a felhasználók online tudnak rendelni ismert fizikai boltokból, kereskedőktől akár egyszerre 3 különböző helyről. A weboldalon több üzlet kínálatából válogathatnak, partnereik között megtalálható többek között a METRO, a Fressnapf és a Culinaris is."
Eddigi működése során az Avokado az elérhető boltokkal üzleti partnerséget is ápolt, a vásárlók aktuális igényeinek kiszolgálása érdekében a korábbi modell kiegészítéseként azonban, immár olyan boltokból is vállal bevásárlást, akikkel nincs közvetlen partnerségben. A Lidl termékei is ebben a módosított modellben érhetőek el a felületen. Így tehát az Avokado oldaláról rendelhető termékek tekintetében a Lidl sem minősül webshopnak. A futárok a Lidl megjelölt áruházából beszerezhető termékeket juttatják el a vásárlók részére az általuk kijelölt időablakban, akár 3 órán belül
- zárul az Avokado Group Kft. reakciója.
A Lidl Magyarország által megfogalmazott, a Lidl védjegyének jogellenes használatával kapcsolatos felszólításra vonatkozóan azonban nem tartalmaz reakciót az Avokado Group Kft. közleménye. Viszont a délutáni órákra már leszedték az oldalról a Lidl logóját, a szolgáltatás természetesen továbbra is elérhető.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ennyibe kerül az Avokado szolgáltatása
A házhozszállítás díja amúgy 1290 forint (ha csak a Lidlből rendelnénk, mert akár 3 boltból egyszerre is lehet rendelni), 24 ezer forint feletti rendelés esetén pedig ingyenes. A szolgáltatást egyelőre Budapest legtöbb kerületében (kivétel a XVII., XVIII., XXI. és XXIII. kerületek), valamint Biatorbágyon, Budajenőn, Budakeszin, Budaörsön, Diósdon, Érden, Nagykovácsiban, Telkiben és Törökbálinton lehet igénybe venni. Összehasonlításként, a ROKSH Budapest összes kerületében, illetve jóval több agglomerációs településen, és még 8 vidéki nagyvárosban is elérhető.
Termékek tekintetében meglehetősen széles az Avokado-n elérhető Lidl-termékek palettája, a tartós élelmiszereken túl friss pékárukat, illetve fagyasztott élelmiszereket is rendelhetünk a Lidlből. Az árak kapcsán az Avokado felületén kiemelik, hogy náluk bolti árakon lehet vásárolni, tehát a szolgáltatási díj a házhozszállítási díjból, illetve bizonyos esetekben egy plusz plusz bevásárlási díjból (amelyet a termékek bruttó értékéből számolnak) tevődik össze.
Az Avokado tulajdonosi háttere
Az Avokado tulajdonosi háttere amúgy kifejezetten érdekes. Az Avokado 2022-ben indult, alapítói között van Székács Tibor, aki vezette az egykori Plus diszkonthálózatot és a magyar Aldit is. Nemrég pedig Várkonyi Balázs (Edigital-alapító, a Vatera.hu és a Jófogás.hu befektetője és ügyvezetője), illetve Kelemen Gyula (Várkonyi régi üzlettársa, együtt építették fel az Edigitalt) közös cége, az ED Group Kft. szerzett részesedést az online bevásárlóplatformban.
A tranzakció kapcsán Várkonyiék célként azt határozták meg, hogy 5-10 százalékot szeretnének kiszakítani az online FMCG-szektorból. Nos, az biztos, hogy kemény menet lesz, jelenleg ugyanis – a GKID 2022-es adatai szerint - a cseh Kifli, az angol Tesco, a francia–magyar Auchan, valamint a német Rossmann és DM uralják ezt a piacot, a hasonló modellel működő ROKSH bőven elmarad az élmezőnytől, de még a saját webshopot üzemeltető Spar sincs a top 5 közelében.
Mozgolódik a Lidl az FMCG-piacon
Igencsak mozgolódik a Lidl az FMCG-piacon, keresve az új irányokat az üzleti modelljükben. Épp a minap írtunk róla, hogy a héten nyit a Lidl első szerszám-mintaboltja: a biatorbágyi outletben lehet majd megvenni a jóáras Parkside termékeket. A Parkside bemutatóüzlet július 11-én 10 órától várja a vásárlókat Biatorbágyon a Premier Outlet területén.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








