A Tesco stratégiai partnerségre lépett a francia Mistral AI startuppal, hogy mesterséges intelligencia alapú megoldásokkal optimalizálja üzleti folyamatait.
Robbanásszerűen megnő a kereslet a cserepes és a vágott virágok iránt is a nőnapon, idén azonban durva drágulással szembesülhetnek a figyelmes magyar férfiak - írta meg a 24.hu.
Robbanásszerűen megnő a kereslet a cserepes és a vágott virágok iránt is a nőnapon, amely a Valentin-nap és az anyák napja mellett az év egyik legjelentősebb virágforgalmat vonzó alkalma. Az áremelkedés azonban ezt a piacot sem kerülte el. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a virágok és dísznövények ára 2022 januárja és 2023 januárja között 22,6 százalékot emelkedett, ugyanakkor piaci forrásaink szerint termékfüggően a fogyasztók ezt akár 30–40 százalékos drágulásnak is érezhetik az árusoknál a tavalyi nőnaphoz képest.
Treer András, a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezetének elnökségi tagja, a Flora Hungaria nagybani virágpiac szakmai tanácsadója a 24.hu megkeresésére arról beszélt, nehéz átlagot vonni a drágulás mértékéről, mert az egyrészt fajtafüggő, másrészt a kereskedők árazásán is múlik, ugyanakkor más termékekhez képest túlzónak nem nevezhető az emelkedés.
A kisebb virágárusoknak erős konkurenciát jelent a nagy áruházak nyomott árú virágkínálata, valamint az is, hogy a koronavírus-járvány óta egyre többen rendelnek online virágot a jeles alkalmakra. A virágosok ezzel együtt is óvatosak az áremelésekkel, mert bár a legtöbben meg sem lepődnek már a dráguláson, szeretnék megtartani a vásárlóikat, a túlárazás ezért veszélyes. Általánosságban ugyan nem jelenthető ki, de előfordul, hogy az árak miatt aki eddig tíz szál virágból készíttetett csokrot, már csak hat-nyolc szálból kéri. Vannak, akik a cserepes virágok felé fordulnak, mert időtállóak, és ár-érték arányban jobbnak tartják.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








