Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek estére a reggeli szintekhez képest.
Magyarországon az élelmiszer infláció 44,8 százalékos a legfrissebb hivatalos adatok szerint, ám vannak olyan termékek, melyeknek alig egy év alatt megduplázódott az áruk: ilyen például a kenyér és a sajt. De nem mindenhol ennyire rossz a helyzet: a Fókusz Olaszországban, Németországban, az Egyesült Királyságban, az USA-ban és Mexikóban nézett szét, mekkora az élelmiszer-infláció, hogyan élnek ott a magyarok.
Németországban a spórolással nem igen kell foglalkozniuk a kint élő magyaroknak: a tej átszámítva 280-350 forint, a toastkenyérért 581, a tejfölért 269 forintnyi összegért juthatunk hozzá. A tehéntúró nagyon olcsó, mindössze 292 forint. A 10 darabos tojás sem drága, 386 forint, amennyi nálunk tavaly januárban volt. A legnagyobb meglepetést mégis a magyar Pick szalámi okozza: 2254 forint, míg nálunk 5000 forint közelében van ugyanakkora kiszerelésben.
Az olasz vásárlóknak az egy évvel ezelőttihez képest nem kell annyira mélyen a zsebükbe nyúlni: míg tavaly januárban 3,6 százalék volt az élelmiszer-infláció, addig decemberre a 13,3 százalékra nőtt.
Az Egyesült Királyságban az élelmiszer-infláció a múlt januári 4,4 százalékról 17 százalékra nőtt. 1 kiló fehér kenyér átszámítva 550 forint, a tojás darabja 84 forint. Az étolaj Skóciában 1210 forintba kerül, nálunk hatósági áras.
Az Egyesült Államokban tavaly januárban 6,7 százalékos volt az élelmiszer-infláció, és decemberre 10,4 százalékra nőtt. A kinti magyarok szerint a drágulás leginkább a tojás árán érzékelhető, ami 49 százalékkal kerül többe, darabja átszámítva 270 forint. A legolcsóbb tej litere 550 forint, a fehér toastkenyér kilója 770 forint.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
-
Új vásárlók a magyar drogériákban: így változott meg a piac
A drogérialáncok nem csak hazánkban, Európa többi országában is dinamikusabban fejlődnek, mint a többi lánc.
-
Rohamosan csökken a hazai borfogyasztás, de a szakértőknek van megoldásuk a helyzetre
A klímaváltozás sem könnyíti meg a borászatok dolgát.