Az igazgatási szünet a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által folyósított ellátásoknak a megszokott rendben, határidőben történő kifizetését nem érinti.
Sokat változott tavaly karácsonyhoz képest a vásárlók érdeklődése az egyik online piactér tapasztalatai szerint: a lemezárugyári játékokat és a Playmobilt kevesebben, a legót viszont többen keresik - míg a top keresések közé most először kerültek be a cserépkályhák.
Tavaly karácsonyhoz képest változott a Vaterán vásárlók érdeklődése: bár a LEGO és a Matchbox játékok iránt akkor és most is sokan érdeklődnek, viszont a lemezárugyár játékai és a Playmobil-figurák idénre eltűntek a top 25-ből, a Zsolnay porcelán pedig kiütötte a top keresések közül a Herendi porcelánt az ünnepi szezonban.
Ezzel szemben a karácsonyi pulóver, a lemezjátszó és a Star Wars-tematikájú termékek idén bekerültek a legtöbbször beírt keresések közé. Ha a teljes éves keresési toplistát keressük (január elejétől december közepéig), a kedvezőtlen gazdasági helyzettel összefüggésben két új keresőszó jutott be a toplistára: az arany és a cserépkályha.
Tavaly és idén egyaránt sokan keresnek diavetítő-t, gombfoci-készletet, műfenyő-t az online piactéren december első felének adatai alapján, de a tablet-ek és a retro Commodore számítógépekre is sokan kerestek rá, és a hideg ellenére a kerékpár is népszerű keresőszó.
Kelendőbb a Matchbox és a LEGO mint tavaly
A játékokon belül a Matchbox és a LEGO a legnépszerűbb termékek az oldalon: az idei forgalmi adatok alapján idén a szentestét megelőző hétig bezárólag mindkét kategória mintegy tíz százalékkal nagyobb forgalmat generált, mint tavaly ilyenkor.
A LEGO-k közül a figurákat, tematikus karaktereket tartalmazó szetteket vásárolták idén a legtöbben: egy tipikus vásárló 2022-ben 4 ezer forint körüli összegért rendelt LEGO-t. A legdrágábban pedig idén a felnőtteknek szánt autókat, épületeket, popkulturális ikonokat (pl. Millenium Falcon) ábrázoló, valamint ritka vintage készletek találtak gazdára, amelyekért több százezer forintot is fizettek a vevők.
Matchboxot egy átlagos felhasználó 3600 forintért vásárolt idén, ezek közül a legmagasabb átlagáron a Convoy-sorozat darabjai keltek el közel kétszeres átlagáron. Az idei rekorder egy négymillió forintos Matchbox-gyűjtemény volt, de több tízezer forintot érhetnek egy-egy ritkaságnak számító modell jó állapotú, esetleg bontatlan példányai is.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ezek a retro játékok hódítanak újra
Idén ezres nagyságrendben találtak gazdára a gombfoci-készletek a Vaterán (8 ezer forint körüli átlagáron), amely révén a legnépszerűbb ügyességi játékká vált, maga mögé utasítva egyebek mellett a csocsót is. Idén a rekordernek egy 1963-as kiadású Honvéd-gombfocicsapat számít, ami több mint 170 ezer forintért talált gazdára, illetve egy három évvel korábbi Újpesti Dózsa-szett közel 168 ezer forintért.
Minden évben novemberben és decemberben vásárolják a legtöbb diavetítőt és diafilmet az online piactéren, ez idén sincs másképp: egyértelműen a hetvenes-nyolcvanas években gyártott vetítőgépek működőképes példányai a legnépszerűbbek (vélhetően az autentikus élményért) - amelyek közül tízből kilenc használt - és tipikusan 5-6 ezer forint közötti összegért talál gazdára.
A társasjátékok nem kifejezetten karácsonyi termékek, mivel egész évben jól fogynak, ezeket is átlagosan 5 ezer forintért vásárolja egy tipikus vevő. Külön alkategóriában lehet elérni a régi kiadású játékokat, amelyek közül idén a legdrágábban egy 1994-es, limitált kiadási Star Wars tematikájú sakk-készlet kelt el - 215 ezer forintért, de az élmezőnyben egy 1986-os gyártású sakkszámítógép, illetve a pénzügyi befektetések mikéntjét oktató Cashflow 101 és 202 magyar társasjátékok is megtalálhatók - ezek egyaránt 100 ezer forint feletti áron keltek el.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








