Érdekes ellentmondás, hogy, bár az egyenlőtlenségi mutatók romlást jeleznek, a kormány által közzétett adatok szerint a legalsó réteg reálbére 2021 óta több mint 25%-kal nőtt.
Ezen spórolnak most a kisállatot tartó magyarok: ilyen infláció mellett muszáj lefaragni a költségeket
A kisállattartók zöme egyelőre ragaszkodik a megszokott eledelekhez, még nem utalnak jelek rá, hogy tömegesen váltanának olcsóbb termékre. Állattartási kellékeket, felszereléseket azonban már ritkábban vásárolnak mint tavaly egy hazai bolthálózat tapasztalatai szerint.
Egyre népszerűbb a vásárlók körében a költségkímélő és környezettudatos, csomagolásmentes szállítás, amikor nem kartondobozban, hanem műanyag rekeszekben szállítják ki az árut, a vevőnél semmiféle csomagolóanyagot nem hagyva, és annak árát is megtakarítva ezáltal - mondta el a VG-nek a Fressnapf-Hungária Kft. ügyvezetője, Kisgergely Dániel. A csomagautomaták is egyre kedveltebb átvételi megoldások, a kosarak összetétele azonban nem tér el számottevően az áruházitól.
A magyar háztartások 57 százalékában tartanak állatot, ebből 69 százalék kutyát, 51 százalék macskát, kisemlősök és madarak részaránya 8-8 százalék, az akva-terra kategória részaránya 15 százalékos lehet korábbi elemzések szerint. A falvakban még mindig nagy hagyománya van a háztartási maradékkal etetésnek, ott a kisállatoknak ritkábban vásárolnak külön élelmet.
A KSH adatai szerint 2019 szeptemberében 300 forint volt egy kb. 400 gramos macskaeledel konzerv és 2 000 forint 3-5 kilogramnyi száraz kutyatáp. Az utolsó friss adatok szerint, 2022 augusztusában 461 volt egy macskaeledel konzerv és 3 080 forint a száraztáp kutyáknak. A macskakaja 53,7 százalékkal, a kutyakaja 54 százalékkal. Egy év alatt - 2021. augusztushoz mérve - 48,2 százalékkal nőtt a macskaeledel és 39,4 százalékkal a kutyaeledel ára.
Összevetésképpen az emberi fogyasztásra szánt élelmiszerek ára a KSH szerint 30,9%-kal emelkedett, ezen belül leginkább a margarin (66,9%), a kenyér (64,3%), a sajt (61,0%), a száraztészta (57,9%), a tejtermékek (54,7%), a vaj és vajkrém (54,5%), a péksütemények (45,4%), a tojás (42,0%), a rizs (40,9%), a baromfihús és az édesipari lisztesáru (40,4%) drágult egy év alatt. Átlag alatti mértékben, 15,9%-kal nőtt az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) ára.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








