A konstrukció kialakításakor világos volt a célunk: egyszerű, átlátható, könnyen elérhető és jól jövedelmező befektetést kínáljon a magyar családoknak

Eltűnhet a polcokról a magyar csirkemellfilé: drámai folyamatok összhatása hozta el a krízist
Egyes élelmiszer-áruházakban már csak szlovák csirkemellet lehet kapni – írta meg a G7 gazdasági portál. Bárány László, Magyar Broilerszövetség elnöke, a Master Good Kft tulajdonosa árulta elaz InfoRádiónak, hogy a hatósági ár és a hőség miatt a magyar termelők nem tudják fedezni a keresletet.
A Tesco egyik legnagyobb beszállítójaként a Master Good Kft.-nél is érzékelik azt a keresletnövekedést, amit többek között a mellfilé árstopja okoz. Nekik körülbelül 25-30 százalékkal növekedett a belkereskedelmi igényük, annak viszont, hogy az említett áruházlánc miért nem tudja kielégíteni a megemelkedett igényt magyar beszállítóktól, több oka is van. Fontos faktor szerinte az elmúlt hetek időjárása miatt a csirkeistállókban is nagyon megemelkedett a hőmérséklet, ami hatással van az állatok növekedésére, és így 10-12 százalékkal kisebb élőtömegű csirkéket kénytelenek vágni.
A Magyar Broilerszövetség elnökének szavai szerint a megemelkedett energiaköltségek, valamint a madárinfluenza telepítési korlátozásai alakították ki azt a helyzetet március–áprilisban, hogy legalább 15 százalékkal kevesebb csibét sikerült letelepíteni. Ez nemcsak Magyarországon, hanem egész Európában jellemző, a hiány pedig hatással volt az árakra is.
Bárány László úgy véli, nem egy tényleges hiányról van szó, hanem átmenti, országrészek, vásárlókörzetek között változó jelenségről. Ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy ha valamire erős a kereslet, ahhoz a kínálati oldal előbb-utóbb felzárkózik, ami a csirkehús esetében két-három hónap alatt lehetséges.
Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.
Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.
A magyar felnőttek mintegy 60 százaléka fél attól, hogy élete során rosszindulatú daganatot diagnosztizálnak nála.
Nincsenek könnyű helyzetben a hazai induló vagy bővülni kívánó vállalkozások: nehezen előrejelezhető egy-egy termék vagy fejlesztés várható sikere vagy megtérülése.
- KSH: júliusban 13,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak
- Aszály - Hitelmoratórium és gyors kárelőleg kifizetés
- A Covid alatt is meredeken növekedett a tisztán hazai érdekeltségű, milliárdos vállalkozások száma
- Rendkívüli intézkedések segítik az aszálykár sújtotta termelőket
- Tajvani külügyminiszter: Kína a sziget invázióját készíti elő a hadgyakorlatokkal
- Duplán drágulhat a gáz a rezsicsökkentés módosításával ősszel
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


