Az MVM csoport jelentős hálózatfejlesztéseket hajt végre országszerte, hogy kiszolgálja a növekvő ipari és lakossági áramigényeket.

Jelentősen rontják a konzervipar kilátásait az évtizedek óta nem tapasztalt piaci bizonytalanságok - derül ki a Fruitveb - Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet honlapján kedden közzétett összefoglalóból.
A Magyar Hűtő-és Konzervipari Szövetség tagjai az infláció, az energiaárak emelkedése, a csomagolóanyag-ellátás akadozása mellett a bizonytalan alapanyag-ellátást tekintik a legnagyobb kihívásnak - írták. Hozzátették, a takarmánykukorica gyors drágulása miatt annak ellenére is csökken a csemegekukorica és a zöldborsó termőterülete, hogy mindkettő felvásárlási ára a kétszeresére nőtt.
Hozzátették, hogy a kedvezőtlen piaci folyamatokat az orosz-ukrán háború hatásai, és az uniós embargók is erősítették. A feldolgozóknak a tavalyihoz képest a többszörösét kell fizetniük a gázért, és szerintük az sem biztos, hogy a belföldi ellátás kiszámítható marad egész évben. Az érintettek tapasztalatai alapján a feldolgozáshoz szükséges segédanyagokra nem lehet hosszú távú szerződéseket kötni, a beszállítók legfeljebb 1-2 hónapra vállalnak kötelezettséget.
A drágulások miatt az érdekképviselet kamattámogatott hiteleket sürget, és elkerülhetetlennek látja az árak emelését, de egyelőre nem tudják, milyen mértékben fogadnák ezt el a piacok. A szövetség most a bőséges termésben bízik, mert ettől remélnek kiszámítható ellátást, zökkenőmentes feldolgozást, sikeres értékesítést - olvasható a FruitVeb honlapján.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


