A Magyar Posta elhatárolódik a "kamu csomagok" tartalmi ellenőrzésének felelősségétől - közölte a vállalat csütörtökön.
Élesedik a harc az Aldi és a Lidl között: vajon hogyan végződik a diszkontok nagy háborúja?
A két német diszkontlánc nem csak Magyarországon verseng egymással a vásárlók kegyeiért: Európában és még az Egyesült Államokban, sőt Ausztráliában is kiélezett harc zajlik az Aldi és a Lidl között. Amíg a lengyeleknél, franciáknál, olaszoknál a Lidl a favorit, addig az ausztrálok, britek, amerikaiak az Aldit részesítik előnyben. De vajon mit mondanak a magyar vásárlók? Többen vannak, akik mindkét boltot szeretik, vagy akik egyiket sem? Ki csábíthat be több vásárlót 2022-ben?
A két német tulajdonú diszkontlác a 2000-es években kezdte meg hódító útját Magyarországon, azóta pedig rengeteg vásárló kedvencévé váltak. A Lidl az utolsó hivatalos adatok szerint átvette a vezetést a magyarországi boltláncok közti versenyben, megelőzve a Tescót, ugyanis 21 százalékkal növelte belföldi forgalmát 2020-ban. Bár az Aldi árbevételben nem tudta tartani a lépést, szintén nagymértékű, 19 százalékos növekedést könyvelhetett el. Magyarországon tehát bevétel tekintetében a Lidl vezet, viszont ez nem feltétlenül áll összhangban azzal, mennyire kedvelik a vásárlók az adott boltláncot. Európában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban szintén ádáz harc dúl a vásárlók kegyeiért. Mutatjuk, hol népszerűbb az Aldi, és merre kedveltebb a Lidl külföldön. Szavazásunkból kiderülhet az is, vajon a magyar vásárlók melyik boltot favorizálják.
Az Aldi két német, családi tulajdonú kereskedelmi vállalat közösen használt márkája, melynek világszerte több mint 10 ezer áruháza van közel 20 országban. A boltlánc Magyarországon 2008 óta van jelen, már több mint 150 üzlettel. A Lidl már négy évvel korábban, 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját Magyarországon, azóta pedig hazánkban 191 áruházzal van jelen, külföldön pedig 31 országban 11 550 áruházzal és több mint 200 logisztikai központtal.
Ahogy Magyarországon is, számos országban ez a két német tulajdonú diszkont a két nagy rivális, akik a vásárlók kegyeiért versengenek. Míg egyik országban, régióban a Lidl, a másik területen, helyen az Aldi győzedelmeskedik. Ahogy a Statista felméréséből kiderült, a finnek és osztrákok abszolút a Lidlben szeretnek rendszeresen vásárolni, míg Ausztráliában, az Egyesült Államokban, vagy Kínában az Aldi dominál. A brit vásárlók is inkább az Aldiban szeretnek vásárolni, a svájciak pedig szinte ugyanolyan arányban vásárolnak a Lidlben, mint az Aldiban:
Tagadhatatlan, hogy az olaszok, lengyelek, franciák, spanyolok és hollandok Lidl-pártiak. Az anyaországban, vagyis Németországban pedig szintén a Lidlbe jár több vásárló. Sajnos a Statista adatai nem terjedtek ki a magyar vásárlók véleményére is: hol vásárolnak rendszeresen, az Aldiban vagy a Lidlben? Viszont a Pénzcentrum most felteszi ezt a kérdést:
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Pénzcentrum korábbi felmérése szerint a magyar vásárlók a Lidlben vásároltak a legszívesebben 2019-ben, még a járványt megelőzően, másodikként a Spar, Interspar üzletek futottak be a dobogóra, és bronzérmes lett az Aldi:
Azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán, lehetséges, hogy a 2022-ben megfordul a boltláncok versenye. A Pénzcentrum friss szavazásának eredményeit új cikkben közöljük.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok