A Magyar Posta közleménye szerint azok számára, akik meghatalmazott útján veszik át postai küldeményeiket, időszerűvé vált a meghatalmazások megújítása.

Hivatalosan is átvette a vezetést a Lidl a magyar boltláncok közti versenyben, ugyanis 21 százalékkal növelte belföldi forgalmát tavaly. A rangsorban korábban a Tesco állt az élen, viszont a cég bevétele tavaly nemhogy nőtt volna, hanem csökkent, így visszacsúszott a harmadik helyre. A második helyet a Spar szerezte meg.
Most már a hivatalos beszámolók alapján is lehet hirdetni a külföldi kézben lévő magyarországi boltláncok listáját, miután a magyar Lidl és és az utóbbi években a listavezető pozícióban lévő magyar Tesco is publikálta tavalyi eredményeit - szúrta ki a Napi.hu. A legújabb rangsor alapján trónfosztás történt, a Lidl került az élre.
A magyar Lidl belföldi nettó árbevétele a 2020 márciusától 2021 február végéig tartó üzleti évben 667 milliárd forintot tett ki, ami több mint 21 százalékos növekedésnek felel az egy évvel korábbi 551 milliárd forinthoz képest. Ezzel a legnagyobb külföldi kézben lévő boltláncok közül legjobb eredményt érte el, vagyis átvette az első helyet a korábbi listavezető Tescótól.
Boltláncok rangsora
Boltlánc | Nettó árbevétel 2020-ban (milliárd forint) | Változás év/év (%) |
Lidl | 667 | 21% |
Spar | 630 | 10% |
Tesco | 588 | -2% |
Auchan | 356 | 7% |
Penny | 307 | 14% |
Aldi | 292 | 19% |
Forrás: Igazságügyi Minisztérium céginformációs szolgálat
A magyar Tesco belföldi nettó forgalma - 2020 márciusától 2021 február végéig - közel 588 milliárd forintra rúgott, ez 2 százalékos csökkenést jelent éves szinten. Így a Tesco csak a harmadik a rangsorban: a Spar is megelőzte, amely hivatalos beszámolója szerint 630 milliárd forintos bevételt ért el belföldön, 10 százalékkal többet, mint 2019-ben. A rangsor egybevág a Trade Magazin korábbi becslésével, amely szerint szintén a Lidl vette át a vezetést a Spar és a Tesco előtt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mi lehet a Lidl titka?
A GKI korábban közölt elemzése szerint az elmúlt 10 évben részben új boltok alapításával, részben a többi üzletlánc és egyéni kereskedő vásárlói körének elszippantásával előre törtek a diszkontláncok. 2010 és 2020 között a Lidl bolthálózata 51, az Aldié 74, míg a Penny Marketé 40 üzlettel bővült, forgalmuk pedig rendre 3,7, 6,7, illetve 2,3-szeresére emelkedett. Ezzel 2020-ra a Lidl lett a legnagyobb kereskedelmi üzletlánc Magyarországon.
A diszkontláncok térnyerését mindenekelőtt üzleti modelljük gyors reagáló képessége magyarázza az új vásárlói igényekre. A diszkontok a tudatos hálózatépítés mellett sokat fordítanak arra, hogy a minőséghez képest jellemzően kedvező árfekvésű és bővülő választékú kínálat (pl. a vega, vegán, laktóz- és gluténmentes igények kiszolgálása) mellett hatékonyak is legyenek (munkaszervezés, cserélődő szortiment, boltok belső megjelenésének változtatása).
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


