Fresh baked bread grocery shopping buy

Átvette a vezetést a Lidl a boltok rangsorában: mutatjuk, mi a üzletlánc titka!

2021. augusztus 4. 09:01

Hivatalosan is átvette a vezetést a Lidl a magyar boltláncok közti versenyben, ugyanis 21 százalékkal növelte belföldi forgalmát tavaly. A rangsorban korábban a Tesco állt az élen, viszont a cég bevétele tavaly nemhogy nőtt volna, hanem csökkent, így visszacsúszott a harmadik helyre. A második helyet a Spar szerezte meg.

Most már a hivatalos beszámolók alapján is lehet hirdetni a külföldi kézben lévő magyarországi boltláncok listáját, miután a magyar Lidl és és az utóbbi években a listavezető pozícióban lévő magyar Tesco is publikálta tavalyi eredményeit - szúrta ki a Napi.hu. A legújabb rangsor alapján trónfosztás történt, a Lidl került az élre. 

A magyar Lidl belföldi nettó árbevétele a 2020 márciusától 2021 február végéig tartó üzleti évben 667 milliárd forintot tett ki, ami több mint 21 százalékos növekedésnek felel az egy évvel korábbi 551 milliárd forinthoz képest. Ezzel a legnagyobb külföldi kézben lévő boltláncok közül legjobb eredményt érte el, vagyis átvette az első helyet a korábbi listavezető Tescótól.

Boltláncok rangsora

Boltlánc Nettó árbevétel 2020-ban (milliárd forint) Változás év/év (%)
Lidl 667 21%
Spar 630 10%
Tesco 588 -2%
Auchan 356 7%
Penny 307 14%
Aldi 292 19%

Forrás: Igazságügyi Minisztérium céginformációs szolgálat

A magyar Tesco belföldi nettó forgalma - 2020 márciusától 2021 február végéig - közel 588 milliárd forintra rúgott, ez 2 százalékos csökkenést jelent éves szinten. Így a Tesco csak a harmadik a rangsorban: a Spar is megelőzte, amely hivatalos beszámolója szerint 630 milliárd forintos bevételt ért el belföldön, 10 százalékkal többet, mint 2019-ben. A rangsor egybevág a Trade Magazin korábbi becslésével, amely szerint szintén a Lidl vette át a vezetést a Spar és a Tesco előtt.

Mi lehet a Lidl titka?

A GKI korábban közölt elemzése szerint az elmúlt 10 évben részben új boltok alapításával, részben a többi üzletlánc és egyéni kereskedő vásárlói körének elszippantásával előre törtek a diszkontláncok. 2010 és 2020 között a Lidl bolthálózata 51, az Aldié 74, míg a Penny Marketé 40 üzlettel bővült, forgalmuk pedig rendre 3,7, 6,7, illetve 2,3-szeresére emelkedett. Ezzel 2020-ra a Lidl lett a legnagyobb kereskedelmi üzletlánc Magyarországon.

A diszkontláncok térnyerését mindenekelőtt üzleti modelljük gyors reagáló képessége magyarázza az új vásárlói igényekre. A diszkontok a tudatos hálózatépítés mellett sokat fordítanak arra, hogy a minőséghez képest jellemzően kedvező árfekvésű és bővülő választékú kínálat (pl. a vega, vegán, laktóz- és gluténmentes igények kiszolgálása) mellett hatékonyak is legyenek (munkaszervezés, cserélődő szortiment, boltok belső megjelenésének változtatása).

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 26. csütörtök
Vanda, Paula
4. hét
Január 26.
Nemzetközi vámnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?