Gyerekeknek készült étkészlet esetében nem megfelelő volt a tájékoztatás, így aki vásárolt belőle, ne használja - erre kér mindenkit a Nébih.
Durva bírságot kapott a népszerű fogfehérítő forgalmazója: rengeteg aggályos dolgot talált a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 22 milliós bírságot szabott ki a Brightwhite fogfehérítő forgalmazóira, amiért több hatósági tiltás ellenére is intenzíven és rengeteg szempontból jogsértően reklámozták a közegészségügyi kockázatokat hordozó termékcsaládot.
A GVH közleménye szerint a hiányos termékdokumentáció miatt nem zárható ki, hogy a fogfehérítő az európai ágazati normák által tiltott anyagot tartalmaz. A versenyhatóság most lezárult vizsgálata megállapította: a cégek amellett, hogy szakhatósági forgalmazási tilalom ellenére reklámozták a terméket, nem tudták megfelelően igazolni az egészségre gyakorolt hatásaira, természetes hatóanyag-tartalmára, fehérítő képességére, peroxid- és biszfenol mentességre vonatkozó állításaikat.
Az érintett cégek megtévesztően hirdettek piacelsőséget és egyoldalúan szűrték weboldalukon a negatív fogyasztói véleményeket. A fogfehérítőt emellett jogsértő módon reklámozták burkoltan fizetett posztokban számos magyar influencer közreműködésével - tették hozzá.
A GVH a döntés meghozatalakor figyelembe vette azt, hogy a cégek több szakmai és ágazati tájékoztatási követelményt is megsértettek, jogsértő magatartásukat pedig a hatósági tiltásokat követően is folytatták. A hivatal 2020 végén indított vizsgálatot a Brightwhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben, miután széles fogyasztói körben népszerűsítették a terméket annak ellenére, hogy a Nemzeti Népegészségügyi Központ kitiltotta a forgalomból.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








