A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított két elektronikai nagyáruházlánc, a Media Markt és az Euronics üzemeltetőivel szemben, mivel akciótartási gyakorlatuk megtéveszthette a fogyasztókat.
A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a hazai Euronics áruházakat üzemeltető Vöröskő Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel, illetve a magyarországi Media Markt üzleteket működtető Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft.-vel szemben. A Versenyhivatal ugyanis azt valószínűsíti, hogy mindkét kereskedő egyaránt tisztességtelen módon hirdetett a honlapján akciósként egyes elektronikai eszközöket (pl. hűtőt, televíziókat), miközben a termékek eredeti (nem akciós) árait korábban csak kivételesen, átmeneti jelleggel alkalmazta. Az eredeti árak így valószínűsíthetően nem minősíthetőek az akciót megelőző időszak jellemző árainak, vagyis a hozzájuk képest ígért kedvezmények megtévesztőek lehettek a fogyasztók számára.
A Versenyhivatal korábban már számos alkalommal szabott ki bírságot fiktív akciótartások miatt, 2022 májusától pedig új szabályozás lép életbe ezen területen, amely egyéges, szigorú elvárásokat támaszt a kereskedők felé az árkedvezmények feltüntetésével kapcsolatban. Ezt követően eredeti árként a vállalkozások (néhány kivételtől eltekintve) kizárólag az akciót megelőző, minimum 30 napos időtartam legalacsonyabb árát tüntethetik majd fel. A rövid idejű, pusztán a későbbi akciós reklámozhatóságot szolgáló „felárazások” így végleg értelmüket vesztik, a fogyasztók pedig csak olyan akciókkal találkozhatnak, amelynél kedvezőbben a kereskedő valóban nem kínálta az adott termékét legalább 30 napja.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni
- Kapitális fogás, megdőlt a rekord a Balatonon – képek
- Hét dolog, ami ahhoz kell most, hogy ne legyen rémálom az autózás
- Most megmutatjuk, micsoda fordulat jön itthon az időjárásban
- Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt