Szakértők szerint az infláció újbóli emelkedése és a globális dezinfláció beragadása az év második felére kevés teret hagyhat a további lazításra.
A világ minden pontján érezhetőek az áremelések, így nem meglepő, hogy a luxusipart is elérte a drágulási hullám. Akár 20 százalékkal is drágulhatnak az ismertebb márkák termékei. De vajon meg tudják még fizetni az emberek?
A befektetők feszített izgalommal figyelik, hogy a luxusipar vásárlói hogyan reagálnak majd az áremelésre, tette fel a kérdést a Reuters. Az egyik legnagyobb cégcsoport, a francia LVMH pár napja jelentette be, hogy jelentősen drágulni fognak a termékeik, hiszen nagy mértékben megnövekedtek az előállítási és szállítási költségek. A cégcsoporthoz tartozó Louis Vuitton szóvivője szerint ez a drágulás a világ minden pontján érezhetővé fog válni és nem csak a bőráruk és a divatcikkek terén, de a parfümök esetében is.
Bár januárban még Bernard Arneult, az LVMH vezért azt nyilatkozta, hogy figyelembe fogják venni az inflációs környezetet és ésszerű keretek között fognak emelni. Mégis, egy, a luxuspiacot figyelő weboldal, a PurseBop szerint pedig ez az emelés nem is kicsi lesz, hiszen számításaik szerint 4 és 18 százalék között lesz. Persze felmerül a kérdés, hogy indokolt-e egy ilyen szintű áremelés, főleg közvetlenül azután, hogy kiderült, az LVMH rekordértékesítéssel és profittal zárta a 2021-es üzleti évet.
Nem a Louis Vuitton az egyetlen márka, ami kihasználva a koronavírus-járvány miatti megnövekedett vásárlási kedvet megemelte az árait, hiszen Kínában, ahol hatalmas a potenciális vásárlóréteg, A Kering csoporthoz tartozó Balenciaga például már megkezdte az áremelést, és a francia Hermes szóvivői is bejelentették a közelgő emelést. Így nem lenne meglepő, ha mások is beállnának a sorba.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Megjöttek az adatok a magyar átlagfizetésről
- Hatalmasat fékezett a Tesla
- Metuscope – négy filmfesztivált von össze és kínál ingyenesen a Metropolitan Egyetem
- Diákok ezrei bénították meg Buenos Aires belvárosát
- Hogyan látják Ruandában a britekkel kötött menedékkérő-befogadási egyezményt?
- Szijjártó Péter nagy hírrel indította a napot Pekingből