21 °C Budapest
Van pénz luxusra: komoly áremelés jön ezekben a ruhaboltokban

Van pénz luxusra: komoly áremelés jön ezekben a ruhaboltokban

2022. február 18. 10:45

A világ minden pontján érezhetőek az áremelések, így nem meglepő, hogy a luxusipart is elérte a drágulási hullám. Akár 20 százalékkal is drágulhatnak az ismertebb márkák termékei. De vajon meg tudják még fizetni az emberek?

A befektetők feszített izgalommal figyelik, hogy a luxusipar vásárlói hogyan reagálnak majd az áremelésre, tette fel a kérdést a Reuters. Az egyik legnagyobb cégcsoport, a francia LVMH pár napja jelentette be, hogy jelentősen drágulni fognak a termékeik, hiszen nagy mértékben megnövekedtek az előállítási és szállítási költségek. A cégcsoporthoz tartozó Louis Vuitton szóvivője szerint ez a drágulás a világ minden pontján érezhetővé fog válni és nem csak a bőráruk és a divatcikkek terén, de a parfümök esetében is.

Bár januárban még Bernard Arneult, az LVMH vezért azt nyilatkozta, hogy figyelembe fogják venni az inflációs környezetet és ésszerű keretek között fognak emelni. Mégis, egy, a luxuspiacot figyelő weboldal, a PurseBop szerint pedig ez az emelés nem is kicsi lesz, hiszen számításaik szerint 4 és 18 százalék között lesz. Persze felmerül a kérdés, hogy indokolt-e egy ilyen szintű áremelés, főleg közvetlenül azután, hogy kiderült, az LVMH rekordértékesítéssel és profittal zárta a 2021-es üzleti évet.

Nem a Louis Vuitton az egyetlen márka, ami kihasználva a koronavírus-járvány miatti megnövekedett vásárlási kedvet megemelte az árait, hiszen Kínában, ahol hatalmas a potenciális vásárlóréteg, A Kering csoporthoz tartozó Balenciaga például már megkezdte az áremelést, és a francia Hermes szóvivői is bejelentették a közelgő emelést. Így nem lenne meglepő, ha mások is beállnának a sorba.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Megdőlt a nagy videójáték-tévhit: ezt rengeteg szülő elrontja, súlyos árat fizet érte

A 6-18 éves fiatalok mintegy heti 8 órát töltenek játékkal, a magyar gyerekek pedig mintegy 76 százaléka ezzel tölti a szabadidejét.

Ezzel robbantana bankot rengeteg magyar: sokan nem is ismerik, pedig milliók múlhatnak rajta

A startolásnál a magyarok mindössze 10-15 százaléka ismerte a közösségi finanszírozás lényegét, és sokan még mindig összekeverik ezt a fajta támogatást a jótékonykodással.

5 érv amellett, hogy vásárlóként miért válaszd a közösségi finanszírozást

Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.

Csendes gyilkostól rettegnek a magyarok: van ok a félelemre, a génjeinkben lapulhat a kór

A szorongás nem alaptalan, hiszen Magyarország évek óta rosszul szerepel a rákkal kapcsolatos halálozási listákon.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. július 7. csütörtök
Apollónia
27. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?