A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Kiderült a csiperke-titok: mutatjuk, az Auchanban, Pennyben vagy az Aldiban van-e a legjobb gomba
A Szupermenta program októberi tesztjében összesen 13 tálcás gombát vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei. Az itthon legelterjedtebb fehér csiperkegomba mellett öt eltérő fajtájú gomba kedveltségét is tesztelték. Összességében elmondható, minden vizsgált termék „gombabiztos”.
A tesztelt gombák közül 12 hazai míg egy külföldi termesztésű volt. A termékeket, hét különböző áruházlánc polcáról, egy üzletlánc központi raktárából, és egy piacról gyűjtötték be a hatósági felügyelők. Nyolcféle fehér csiperkegomba alapos vizsgálata mellett a szakemberek arra is kíváncsiak voltak, más fajtájú gombákat egymással összehasonlítva milyen eredmények születnek. E szellemben a termékteszt kiegészült a barna csiperkegombával, a portobello-val, a laskagombával, valamint a vadon termő vargánya és galambgombával.
A Nébih laboratóriumaiban a szakemberek elvégezték többek között a termékek Salmonella spp, Listeria monocytogenes, a nedvességtartalom, a beltartalmi értékek és növényvédő szerek vizsgálatát. Összesen 4886 laboratóriumi paraméter vizsgálatára került sor. Minden tesztelt termék megfelelt az előírásoknak.
A termékek jelölés ellenérzésére is sor került. A címkéken az előírásoknak megfelelően, a termék csomagolójának neve, címe a származási ország és a nyomon követhetőséget biztosító adat minden terméken maradéktalanul szerepelt.
A kedveltségi vizsgálaton ezúttal is szakértő és laikus kóstolók pontozták a termékeket. A nyolc fehér csiperkegomba közül, az első helyet az Auchan, a másodikat a Penny, míg a harmadikat az Aldi zöldségpultján kínált termék érdemelte ki. A fajták versenyében első helyen végzett a vadon termő vargánya gomba. Második helyet a laskagomba nyerte el, míg a kóstolók véleménye alapján a fehér csiperkegomba lett a harmadik.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








